تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۰۴۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
طرح یاوران تولید با جدیت در خوزستان دنبال می‌شود
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه طرح یاوران تولید در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، گفت: طرح یاوران تولید با هدف جهش تولید و انتقال کاربردی دانش به حوزه تولید کشاورزی با جدیت در خوزستان دنبال می‌شود.

 خدارحم امیری‌زاده روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد در سالن همایش‌های این مرکز افزود: کمک تحقیقات به کشاورزی ضروری است که انتظار می‌رود با اجرای طرح یاوران تولید این مهم محقق شود.

وی اجرای این طرح با وجود مشکلات اقتصادی و اداری را دشوار خواند و گفت: هنر این است که در شرایط دشوار کنونی بتوانیم اقداماتی انجام دهیم، البته همواره ثابت کرده‌ایم می‌توانیم با تحقق منویات مقام معظم رهبری از بحران‌ها عبور کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی اظهارداشت: کشاورزی نجات بخش همه کشورهای دنیا است و درصورت موفقیت در این بخش می‌توان مقابل سخت‌ترین فشارهای دشمن ایستاد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در فشارهای اقتصادی کمترین آسیب را دیده است، افزود: امکانات و استعدادها باید با ایثارگری و استفاده از تفکر جهادی و بسیجی وار مورد استفاده قرار گیرند.

امیری‌زاده تامین امنیت غذایی کشور را از وظایف مهم جهاد کشاورزی دانست و گفت: کشور ما و دیگر کشورهای مستقل ابتدا باید به فکر تامین امنیت غذایی باشند که نیروهای جهاد کشاورزی به عنوان سربازان نظام در این حوزه نقش آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت محصولات کشاورزی به ویژه گندم در موفقیت کشورها افزود: باید بتوانیم خود را از کالاهای اساسی نظیر گندم بی‌نیاز کنیم که متاسفانه هنوز در این زمینه مشکل داریم.

پیشرفت کشاورزی شمال خوزستان مدیون مرکز تحقیقات کشاورزی صفی‌آباد دزفول است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مرکز تحقیقات کشاورزی صفی‌آباد دزفول را از مراکز مهم،  علمی و باتجربه کشور دانست و گفت: پیشرفت کشاورزی شمال خوزستان مدیون این مرکز است.

وی با بیان اینکه انتظار کار کردن در مرکز صفی آباد با توجه به ظرفیت‌های موجود بیشتر است، افزود: امید است در راستای طرح یاوران تولید که از طرح‌های مهم در پیشبرد اهداف کشاورزی است اقدامات لازم در مراکز تحقیقات کشاورزی به ویژه صفی‌آباد صورت گیرد.

رییس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول نیز با ارایه برنامه‌های خود گفت: پژوهش تقاضامحور، مشارکت با بخش خصوصی و حضور در عرصه از برنامه‌های کاری بنده خواهند بود.

سید محمد طبیب غفاری با تاکید بر اینکه محکوم به افزایش تولید هستیم، افزود: برخی به دنبال ورشکسته و محتاج کردن ملت ایران هستند که نباید این اجازه را به آنها بدهیم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی با وجود تمام فشارها و تحریم‌ها سه درصد رشد داشته است، ادامه داد: میانگین تولید ما از میانگین جهانی بالاتر است ولی از نظر بذر همچنان وابسته هستیم.

رییس پیشین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول نیز با ارایه گزارشی از عملکرد خود گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد جزو سه مرکز مهم کشور است و با تلاش‌های صورت گرفته درآمد این مرکز از ۲.۵ میلیارد به ۵.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمدرضا ملک زاده با بیان اینکه یک دستگاه کارنده از اعتبارات استانی مهندسی معکوس شد و اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند، افزود: تعداد مقالات پژوهشی نسبت به گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی اظهارداشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول ارقام جدیدی نظیر کنجد شوین، سویا سالند، ژنتیک جدید زیتون آوان را معرفی و در تولید چند رقم جدید مشارکت کرد.

به گزارش ایرنا آیین معارفه سید محمد طبیب غفاری به عنوان رییس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول و تکریم محمدرضا ملک زاده رییس پیشین این مرکز با حضور معاون رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار