تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۳۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا زمین‌های هوانیروز ارتش مسجدسلیمان پس از گذشت ۵ سال واگذار نمی‌شوند؟
زمین‌های مسکن هوانیروز ارتش شهرستان مسجدسلیمان پس از گذشت ۵ سال، همچنان واگذار نمی‌شوند، چه عاملی سبب این تاخیر طولانی شده است؟

چرا زمین‌های مسکن هوانیروز ارتش پس از گذشت ۵ سال واگذار نمی‌شوند؟ تعدادی از شهروندان مسجدسلیمانی، طی تماس با باشگاه خبرنگاران جوان، مراتب اعتراض خود را در خصوص واگذار نشدن زمین‌های مسکن هوانیروز ارتش این شهرستان پس از گذشت ۵ سال اعلام کردند.

به همین منظور پیگیری‌های خبرنگار در این زمینه آغاز و علت این تاخیر را از مسئولان مختلف پیگیری شد. سرهنگ خلبان محمد علیفام فرمانده پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان از پاسخگویی در این زمینه امتناع کرد، اما رسول کریمی نژاد رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

رسول کریمی نژاد به خبرنگار ما گفت: به طور کلی علت تاخیر در واگذاری زمین ها، نقض قوانین منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای مسکن و تخلف مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تعاونی‌های مسکن است، به این صورت که قبل از انجام مراحل اداری و رفع مشکلات زمین شامل؛ تفکیک، افراض، تغییر کاربری و... اقدام به فررش زمین کرده اند و قول واگذاری داده اند، این در حالی است که احتمال دارد برخی مشکلات آنها غیرقابل حل باشد.

او افزود: هوانیروز ارتش زمین‌هایی با کاربری‌ها و تعاونی‌های مختلف دارد، البته تشکیل تعاونی‌ها به صورت خودسرانه و بدون هماهنگی با ارگان‌های زیربط انجام شده و بدون اینکه مراحل قانونی و تفکیکی را طی کنند، اقدام به عضوگیری و خرید و فروش آنها کرده اند، البته اگر از تعاونی‌ها سوال شود که چرا اعضا خرید و فروش انجام می‌دهند، پاسخی جز اینکه تذکرات لازم به آنها مبنی بر خودداری از واگذاری تا زمان رفع مشکل داده است.

کریمی نژاد با بیان اینکه در واقع تعاونی‌ها عملیاتی غیرقانونی را آغاز کرده اند و مردم هم مرتبا امتیاز زمین‌ها را خرید و فروش می‌کنند و افراد جدید که از مشکلات اطلاعی ندارند، به ارگان‌های دولتی فشار می‌آورند، اظهار داشت: برای رفع این معضل باید تغییر کاربری، تفکیک و قرار دادن در محدوده شهری را نهایی کنند تا مشکل خریداران رفع گردد.

رئیس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان بیان کرد: علیرغم اینکه شورای مسکن استان خوزستان مصوب کرده که باید توافقاتی با اداره راه و شهرسازی استان یا وزارت راه و شهرسازی انجام دهند تا در صورتی که مشکل قابل حل باشد، نسبت به رفع آن اقدام شود، اما تعاونی‌ها به قانون، مصوبات و شروط استانی و کشور پایبند نیستند و همین امر سبب شده تاکنون گره این موضوع باز نشود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار