تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۰۴۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش استفاده از ماسک در خوزستان / خطر بازگشت وضعیت قرمز
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه پس از خروج خوزستان از وضعیت قرمز میزان استفاده از ماسک در استان کاهش یافته است، گفت: کرونا هنوز تمام نشده است؛ مردم باید توجه کنند که وضعیت کاملا شکننده است و اگر رعایت نکنند ممکن است مجددا در وضعیت قرمز قرار بگیریم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران با اشاره به خروج خوزستان از وضعیت قرمز پس از دو ماه، اظهار کرد: به لطف خداوند، پس از دو ماه طاقت فرسا با سربلندی از پیک بیماری عبور کرده‌ایم اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که همزمان با خروج خوزستان از وضعیت قرمز، متاسفانه برخی از مردم با تصور اینکه کرونا تمام شده، مشارکت کمتری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته‌اند و اکنون میزان استفاده از ماسک در خوستان حدود ۶۰ درصد است که این رقم باید افزایش پیدا کند.

 وی افزود: مردم باید توجه کنند که وضعیت کاملا شکننده است و اگر رعایت نکنند ممکن است مجددا در وضعیت قرمز قرار بگیریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بعد از پشت سر گذاشتن پیک بیماری، میزان مرگ و میر کرونا در خوزستان ۳.۱۴ درصد است در حالی که میانگین کشوری بالای ۴ درصد است.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، مهمترین عوامل پیشگیری از کرونا هستند، تصریح کرد: همچنان شهروندان از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مراکز عمومی پرهیز کنند.

وی بیان کرد: خط مقدم مبارزه با کرونا، استفاده از روش‌های پیشگیری و بهداشتی است و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود، بار بیمارستان‌ها مجددا افزایش پیدا می‌کند و ممکن است درگیر پیک دوم این بیماری در استان خوزستان شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به عوامل موثر در کنترل پیک اول بیماری در خوزستان، گفت: در کنترل پیک ‌اول و مهار کرونا، مشارکت مردم و مجاهدت‌های مدافعان سلامت در بخش بهداشت، دارو، درمان و همکاری بین بخشی نهادها و سازمان‌های مختلف، عمده‌ترین دلایل کنترل ویروس بود.

ابول‌نژادیان ادامه داد: تجربه دو ماه اخیر نشان داد که تنها راه مبارزه با این ویروس تا زمان ساختن واکسن، رعایت پروتکل‎های بهداشتی است. مهمترین توصیه من به مردم، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و پرهیز از حضور در تجمعات اعم از ختم، عروسی و... است که بارها از طریق رسانه‌ها آموزش داده شده است و باید حتما این موارد، جدی گرفته شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار