تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید روزانه ماسک در خوزستان از رقم ۴۴۹هزار عدد فراتر رفت
  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: روزانه ۴۴۹هزار و ۵۹۵ عدد ماسک در خوزستان در این شرایط کرونایی تولید می‌شود.

امیرحسین نظری بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در استان خوزستان توسعه یافتند و یا راه اندازی شدند تا نیاز استان به کالاهای بهداشتی تامین شود.

وی گفت: با گذشت پنج ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان تلاش شده خوزستان در تامین کالاهای بهداشتی خودکفا باشد و در مواردی نیز با افزایش تولید کالاهای بهداشتی مازاد را به استان های دیگر ارسال کند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی در استان کار تولید ماسک را انجام می دهند و در تامین و تولید این کالا در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

نظری با اشاره به نظارت هر چه بیشتر بر قیمت این کالا در سطح بازار استان ادامه داد: تلاش می شود با کمک دستگاه های ناظر کار نظارت بر قیمت ماسک در سطح استان انجام شود اما برای جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ماسک از بخش خصوصی ، داروخانه ها و مکان های عرضه این کالا تقاضا داریم ماسک را حتما با نرخ مصوب به مردم عرضه کنند.

خوزستان بیش از ۲ ماه در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت که به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی خوزستان ، استان در حال عبور از وضعیت قرمز و نارنجی کرونا است و در حال حرکت به سمت مرحله سفید و سبز است.

دکتر سید محمد علوی افزود: رسیدن به مرحله سفید نیازمند تشدید در نظارت‌ها است و اگر بخواهیم در وضعیت سفید بمانیم باید به راهکارهایی که وزارت بهداشت تاکید کرده با جدیت عمل کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار