تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۰۴۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت آبفا به رفع مشکلات شبکه آب روستایی، توجه بیشتری نماید
سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: شرکت آبفا به عنوان متولی تامین آب سالم با توجه بیشتری نسبت به رفع مشکلات شبکه آب روستایی اقدام کند.
  مهران احمدی بلوطکی سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات بهداشتی کشورهای در حال پیشرفت، اظهار کرد: یکی از این مشکلات عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم است.

وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آب روستایی افزود: یکی از دلایل بروز بیماری‌های مهمی همچون وبا، هپاتیت، انواع اسهال‌ها، انواع بیماری‌های انگلی روده‌ای، حصبه و... میتواند ناشی از عدم دسترسی به آب سالم باشد.


مهران احمدی بلوطکی اذعان کرد: متولی تأمین آب سالم و بهداشتی برای مردم شرکت آبفا است که لازم است در این زمینه توجه بیشتری از سوی متولی امر صورت پذیرفته و با برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نسبت به رفع مشکلات شبکه آب روستایی اقدام نماید.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: منظور از آب سالم آبی است که فاقد بو، طعم و رنگ باشد و عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آن در حد استانداردهای مصوب باشد و مصرف آن عارضه سوئی در کوتاه مدت یا دراز مدت در انسان ایجاد نکند.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشتی بصورت مستمر امر نظارت بر شبکه آبرسانی شهری و روستایی را در دستور کار و فعالیت‌های خود قرار داده و وضعیت میکروبی و شیمیایی آب در شبکه توزیع را رصد می‌کنند.

مهران احمدی بلوطکی تصریح کرد: دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی از نیازهای ضروری است و از مسئولین تقاضا داریم در جهت تأمین آب بهداشتی برای شهروندان تلاش کنند.

وی بیان کرد: در شبکه توزیع آب روستایی مشکلاتی وجود دارد که نیاز به انجام اقدامات اصلاحی است و باید در اسرع وقت مشکلات این حوزه بررسی و رفع شوند.

احمدی بلوطکی عنوان کرد: مشکلاتی همچون کلر صفر در شبکه توزیعی در مسیر روستاه‌های بخش اسماعیلیه و ام‌طمیر، کمبود پرکلرین در تاسیسات، شکستگی‌های لوله آبرسانی در شبکه توزیع در برخی روستاها که پس از چندین ماه مرتفع نشده‌اند از مشکلاتی هستند که باید برطرف شوند.

وی ادامه داد: افت فشار و قطعی مکرر در روستاه‌های مسیر تصفیه شکر، مسیر الباجی و روستای دب‌حردان و سطامیه، کدورت بالاتر از حد استاندارد در اکثریت روستاهها، فرسودگی و قدیمی بودن تاسیسات و خطوط آبرسانی از دیگر مشکلات شبکه توزیع آب هستند.

وی افزود: حفظ کلر باقیمانده در رنج مناسب در شبکه آب توزیعی از ضروریات است و نبود کلر در تاسیسات و عدم کلرزنی آب و عدم پایدار بودن کلر باقیمانده درآب امری خطرناک برای سلامتی مصرف کنندگان است.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مراکز بهداشت به عنوان ناظر و حافظ سلامت شهروندان کوتاهی متولیان امر در جهت تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم را نپذیرفته و در صورت عدم توجه به این امر اقدامات قانونی را در رأس کار قرار بدهند.

وی با اشاره به بیماری کرونا، بیان کرد: از راههای پیشگیری و مقابله با این بیماری شست‌وشوی مرتب دستها است، پس یقیناً در دسترس بودن آب سالم برای مردم امری ضروری و انکار ناپذیر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار