تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۰۴۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وعده ۱۰ ساله مسئولان برای تعیین تکلیف مسکن مهر اهواز کی محقق می‌شود؟
 مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کلانشهر اهواز گفت: مسکن مهر در شهر اهواز به دلیل سنگ اندازی برخی مسئولان درست مدیریت نشد.

  مسکن مهر اهواز، قصه پرغصه و رنج ده ساله مردم رنجوری است که روزی تصور خانه‌دار شدن داشتند. غصه‌ای که خواب شیرین خانه دار شدن 15هزار خانواده اهوازی را هیچ‌گاه تعبیر نکرد.

محمود شهبازی اظهار داشت: بیش از 15هزار نفر از همشهریان اهوازی برای صاحب خانه شدن در طرح مسکن مهر ثبت نام کردند؛ ولی تاکنون به آرزوی خود نرسیدند.

                                              

وی افزود: مسئولان اصرار داشتند مسکن مهر در کلانشهرها باید در شهرهای تازه تاسیس و بیرون مرکز شهر احداث شود برای همین دو شهر رامین و شیرین شهر در خوزستان راه اندازی شد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کلانشهر اهواز درباره عدم استقبال مردم از این شهرها در خوزستان بیان داشت: برای این شهر میلیاردها تومان اعتبار هزینه شده ولی در 50 کیلومتری شهر اهواز ایجاد شدند و از امکانات رفاهی و خدماتی محروم است. برای مردم اهواز مقرون به صرفه اقتصادی نیست که روزانه برای آمدن به مرکز شهر 50 کیلومتر رانندگی کنند.

شهبازی ادامه داد: مسئولان وقت مدعی هستند کلان شهرها مشمول طرح مسکن مهر نمی شوند و اعتبارات مسکن مهر شامل حال آنها نمی شود در حالی که در سفر استانی رئیس جمهور وقت به اهواز، اهواز مستثنی شده بود.

بسیاری از شهرهای خوزستان در ساخت مسکن مهر موفق بودند ولی اهواز موفق نبوده است

شهبازی افزود: در حالی که در تمام شهرهای استان طرح مسکن مهر اجرا شده و در حال پیشرفت است و بسیاری از پروژه‌ها مثل دزفول با موفقیت تمام شده است، ولی اهواز جایگاهی مناسبی در این پروژه ندارد. بیش از یک سوم جمعیت استان در اهواز ساکن هستند و بدون تردید گره خانه دار شدن مردم در اهواز پیچیده تر از نقاط دیگر استان است.

مدیر اتحادیه تعاونی های مسکن مهر اهواز ادامه داد : مسکن مهر در الهیه شیراز و پردیسان قم و تهران موفقیت آمیز بوده است ولی در اهواز به دلیل سنگ اندازی مسئولان وقت و عدم همراهی فعلی به نتیجه نرسیده است. در حالی که ما در این 10 سال همه مسیر قانونی را طی کردیم.

 50درصد متقاضیان مسکن مهر خوزستان اهوازی بودند

وی گفت: زمینی به وسعت 100 هزار متر با قیمت 5 میلیارد تومان در پلاک 6 بخش 8 اهواز خریداری شد و تمامی مجوزات لازم برای خرید آن از تمامی دستگاه ها برای عدم وجود معارض و یا تداخل با سایر دستگاه ها به عمل آمد. مصوبه و مجوز مصرح وزارت مسکن و شهرسازی داریم.

شهبازی افزود: دراهواز مسکن مهر پیاده نشد زیرا مردم طبق مصوبه عالی دولت اعلام کردند خودمان زمین خریداری می‌کنیم و دولت فقط وام ساخت را بپردازد که متاسفانه این تصمیم‌گیری با تقابل غیر قانونی ستاد مسکن مواجه شد. مسئولان وقت دادگستری و استانداری مانع جدی این مساله بودند و اکنون آماده ایم با تمام مسئولان در صداوسیما مناظره داشته باشیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کلانشهر اهواز گفت: مسئولان مدعی هستند که می خواهیم سرریز جمعیت اهواز به این شهرها سوق دهیم، در صورتی که هیچ جمعیتی حاضر نیست در این شهرها مستقر شود و میلیاردها تومان بودجه بلااستفاده مانده است. این یک دلیل ناصحیح و خنده داری است.

                                        

دادگستری خوزستان برای حل متقاضیان مسکن مهر وقت بگذارد

وی گفت:با حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان چند جلسه برگزار کردیم و ایشان با رئیس دادگستری خوزستان تماس گرفتند و گفتند که مشکل این ده هزار خانوار حل شود. ولی پیگیری برای جلسه با حجت الاسلام مرادی رئیس دادگستری هنوز به نتیجه نرسیده است.

دبیر اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر کلانشهر اهواز با اشاره به نگاه مثبت جناب مرادی به حل این مساله اظهار داشت: متاسفانه مسئولان سابق دادگستری بدون دلایل متقن و حقوقی گره در زندگی متقاضیان مسکن مهر انداختند در حالی که ایراد حقوقی نداشت.

وی ادامه داد: برای حل این مساله ده ساله، کلی پیگیری کردیم و طومار چند کیلومتری نوشته و به فرمانداری اهواز تقدیم کردیم و با مسئولان امنیتی و اجتماعی دیدار داشتیم ولی کسی اقدام موثر نمی‌کند. اکنون که با این افزایش قیمت‌ها قید مسکن مهر را زدیم و دنبال فروش زمین خریداری شده هستیم . با وجود داشتن سند مشخص نمی‌گذارند زمین را حداقل بفروشیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار