تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی لازم درخوزستان برای مقابله با کرونا در فصل پائیز فراهم شود
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر لزوم آمادگی خوزستان برای مقابله با ویروس کرونا در فصل پاییز، گفت: نباید برای مقابله با بیماری در این فصل غافلگیر شویم.

  فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه‌های استان کارگروه‌های بررسی مداوم وضعیت شهرهای مختلف تشکیل شده است و باید برای سازمان‌ها از سوی ستاد کرونا خوزستان تکالیفی تعیین شود که آمادگی لازم را تا پاییز ایجاد کنند و نباید برای مقابله با بیماری در این فصل غافلگیر شویم.

وی اضافه کرد: در دوره اول علاوه بر کمبود نقاهتگاه ولی از همان مراکز فعال استقبالی نشد که می‌تواند به خاطر سالنی بودن آنها باشد. البته از نقاهتگاه‌های شوشتر، دزفول، آبادان و فقط بیمارستان طالقانی در اهواز استفاده شد ولی نقاهتگاه راه آهن و تندگویان مورد استقبال قرار نگرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر اینکه باید برای راه‌اندازی نقاهتگاه‌های بیشتر یک متولی مشخص تعیین شود، گفت: در دوره قبل برای استقبال بیشتر از نقاهتگاه‌ها پیشنهاد اجاره یک هتل مطرح شد ولی تنها هزینه اجاره منهای غذا و نگهداری را دو میلیارد تومان اعلام کردند در حالی که دانشگاه تمام دارایی خود را در زمینه دارو و درمان هزینه کرد.

ابول نژادیان با تأکید بر اینکه نحوه مدیریت بیماری در ایام پاییز خیلی مهم است، ادامه داد: دانشگاه نمی‌تواند متولی نقاهتگاه‌ها باشد چرا که به اندازه کافی در بیمارستان‌ها مشکل داریم و باید یک متولی دیگری برای این کار تعیین شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به موضوع برگزاری مراسم‌های ایام محرم داشته باشیم و در این زمینه همکاران بهداشت جلسات مختلفی را با سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار کردند.

وی در پایان گفت: در مصوبات قبلی بنا بود که زنان باردار، مادران شیرده و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در محل کار حضور نداشته باشند ولی این مصوبه تغییر پیدا کرده است تا این اقشار دوباره سرکار بروند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار