تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۰۴۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد/ تداوم نظارت بر مشاغل
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر تداوم نظارت بر مشاغل و اماکن در استان، گفت: بعد از هشت هفته سخت استان خوزستان از وضعیت قرمز خارج شده است.

 سید محمد علوی شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بعد از هشت هفته سخت استان خوزستان از وضعیت قرمز خارج شده است و به دنبال حفظ و ارتقای این وضعیت هستیم.

وی بر لزوم جدیت داشتن در نظارت‌ها تأکید کرد و افزود: اگر بخواهیم وضعیت سفید و سبز فعلی در شهرهای استان حفظ شود، باید نظارت‌ها بر اماکن و مشاغل مختلف به عنوان بهترین راهکار پیشنهادی تداوم داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه بیان کرد: این نظارت‌ها با سه امتیازدهی زیر ۵۰ امتیاز ضعیف، بین ۵۰ تا ۸۵ متوسط و بالای ۸۵ درصد نیز مطلوب طبقه‌بندی می‌شود.

علوی با اشاره به اینکه نمره ادارات مختلف استان در زمینه تهویه مناسب ۵۰ درصد است، بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد ادارات از نظر استفاده از ماسک پرسنل مطلوب و استفاده از ماسک ارباب‌رجوع نیز ۹۰ درصد است اما از نظر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۴۰ درصد و از نظر توجه به گندزدایی و ضدعفونی روزانه نیز ۵۰ درصد هستند.

وی به وضعیت مطلوب بانک‌های استان در زمینه گندزدایی روزانه اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد پرسنل بانک‌ها از ماسک استفاده می‌کنند ولی مراجعه‌کنندگان آنها ۵۰ درصد استفاده ماسک دارند. رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۵۰ درصد، تهویه مناسب ۶۰ درصد و دریافت کد رهگیری نیز ۳۰ درصد بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار