تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۳۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل کادر پرستاری خوزستان برای پاییز / افزایش دو برابری نیروهای ICU
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تکمیل کادر پرستاری خوزستان برای آمادگی مقابله با کرونا در پاییز، گفت: در بازه زمانی دو ماهه، تعداد نیروهایی که در ICU کار می‌کنند را به دو برابر افزایش می‌دهیم و پزشکان نیز دوره بازتوانی را انجام می‌دهند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که شنبه شب (۱۱ مردادماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت بیماری در خوزستان در هفته جاری نیز مانند دو سه هفته گذشته، کاهشی بوده است. امروز تقریبا ۴۴ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که این وضعیت، بسیار خوب است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت در هفته گذشته، سه شهر خوزستان سفید و چهار شهر قرمز بودند. امیدواریم در هفته جاری تعداد شهرهای قرمز کاهش و شهرهای سفید افزایش یابند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با همکاری مردم در رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و تلاش کادر بهداشت و درمان شاهد این وضعیت هستیم و برای استمرار این وضعیت، نیازمند همکاری مردم هستیم. امیدواریم مانند ۲۰ روز گذشته، استفاده از ماسک در دستور کار مردم باشد و فاصله‌گذاری را رعایت کنند تا از این بحران سخت عبور کنیم.

ابول‌نژادیان گفت: در حال حاضر در اهواز بیمارستان رازی، تنها بیمارستانی است که پذیرای بیماران مبتلا به کرونا است و سایر بیمارستان‌ها بیمار جدید پذیرش نمی‌کنند تا بیماران مبتلا به کرونا که بستری هستند ترخیص شوند بنابراین مردم برای درمان کرونا نباید به سایر بیمارستان‌ها مراجه کنند.

وی با اشاره به فعال شدن عمل‌های الکتیو، ادامه داد: دستور داده.ایم در شهرهای کوچک و اطراف اهواز از جمله دشت آزادگان، رامشیر و هندیجان نیز بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری نکنند و این شهرها بیماران خود را به بیمارستان رازی منتقل کنند تا تعداد بیمارستان‌های سبز افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تعداد بخش‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز در دیگر شهرها کاهش یافته است. در برخی شهرستان‌ها نیز که دو سه بیمارستان درگیر کرونا داشتند، همه بیماران را در یک بیمارستان متمرکز کردیم تا مردم با آرامش بیشتری به مراکز درمانی بروند.

وی گفت: در مرحله کاهش روند بیماری قرار داریم اما نگران وضعیت در پاییز هستیم و باید شرایط را برای این فصل فراهم کنیم. در این خصوص تجهیزات بیمارستانی را اورهال می کنیم و کمبودهای بخش‌های بیمارستانی را رفع خواهیم کرد.

ابول‌نژادیان افزود: همچنین در حال تکمیل کادر پرستاری هستیم، به ویژه پرستارانی که به بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: در بازه زمانی دو ماهه، تعداد نیروهایی که در ICU کار می‌کنند را به دو برابر افزایش می‌دهیم و پزشکان نیز دوره بازتوانی را انجام می‌دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: به پرسنل بیمارستان‌هایی که از چرخه کرونا خارج شده اند نیز به مرخصی داده ایم تا بازتوانی کنند و در صورت وقوع اتفاقی در فصل پاییز، از ظرفیت این افراد استفاده کنیم.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار