تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۰۴۳۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:چهار شرکت کشتی‌سازی در خرمشهر غیرفعال است
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: چهار شرکت کشتی‌سازی و صنایع دریایی بزرگ در خرمشهر غیرفعال بوده و فعالیتی ندارند.

 محمد حیدری شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت کشتی سازی و استفاده از رودخانه اروند در برنامه‌ریزی مغفول مانده است اظهار کرد: اروند به عنوان آبراه بین‌المللی مهم و استراتژیک در کنار تجارت، صادرات و واردات به عنوان کارگاه تعمیر و تجهیز شناورهایی که نیاز به بازسازی دارند قابل استفاده است و از این طریق می توان برای کشور ارزآوری کرد.

وی به تکلیف برنامه ششم توسعه در خصوص لایروبی آبراه اروند اشاره کرد و افزود: در قانون به صراحت به لایروبی رودخانه اروند اشاره شده و باید با پی‌گیری‌ ملی این امر محقق شود.

حیدری ادامه داد: خرمشهر در حوزه شهرسازی نیز نیاز به تغییر اساسی دارد و امید است شهرداری و شورای شهر خرمشهر جدیت لازم و کافی را در این زمینه داشته باشند و با اعتباری که منطقه آزاد اروند به این شهرستان تخصص می دهد شرایط را برای مردم تغییر داد.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: شهرستان خرمشهر دارای ظرفیت های توسعه ای و پیشرفت زیادی است ولی به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و منابعی که وارد شهرستان شده اولویت‌گذاری نگردیده و از آنها به صورت بهینه و مطلوب استفاده نشده است که نتیجه آن عقب افتادگی شهرستان است.

حیدری ادامه داد:برای تحول در شهرستان خرمشهر نیاز به چند مولفه اساسی و بنیادی داریم که اولین مولفه، تقویت منابع انسانی از ابعاد مختلف کارشناسان، متخصصان، خبرگان و تقویت آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی است.

وی گفت: در زمینه زیرساختی باید تلاش زیادی در خرمشهر انجام شود و این جزو مهارت های پیشینه ، تاریخ و فرهنگ شهرستان خرمشهر است ضمن اینکه احیای نخلستان ها ، صید و صیادی در خرمشهر نیز می بایست توسعه یابد که با تحقق این کارها می توان شهرستان خرمشهر را متحول کرد.

نخستین اسکلهٔ خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید. 
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است. 

پنج واحد صنعت کشتی سازی و صنایع دریایی در خرمشهر  وجود دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار