تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۴۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه شهر خوزستان در وضعیت سفید کرونا قرار گرفتند
  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طبق آخرین وضعیت به روزرسانی شده از نظر کرونا سه شهر خوزستان در وضعیت سفید قرار گرفتند، چهار شهر همچنان قرمز می باشند و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد و نارنجی کرونا قرار دارند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: در استان خوزستان در هفته جاری مثل سه هفته گذشته همچنان روند کاهشی را داشته‌ایم، تعداد مبتلایان بستری امروز در خوزستان ۴۴ نفر شدند که نشانه خوبی است و به سمت کاهشی می‌رود.

وی ادامه داد: دوشنبه‌های هر هفته وضعیت کرونا به روز رسانی می‌شود که این هفته امیدوار هستیم وضعیت قرمز استان از نظر کرونا کمتر شود و شهرهای سفید افزایش یابند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز  تصریح کرد: با همکاری مردم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده درست از ماسک  شاهد روند کاهشی در استان بوده‌ایم  و برای استمرار این روند کاهشی نیاز به همراهی مردم داریم  لذا امیدواریم که مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را  رعایت کنند تا بتوانیم از این بحران سخت عبور کنیم.

وی توضیح داد: در اهواز تنها بیمارستان رازی پذیرای بیماران کرونایی است و سایر بیمارستان‌ها بیمار کرونایی پذیرش نمی‌کنند و از مردم درخواست داریم جر به بیمارستان رازی به دیگر بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، همچنین  در شهرهای اطراف اهواز مثل دشت‌آزادگان، رامشیر، هندیجان و شهرهای کوچک اعلام کرده‌ایم بیمار جدید بستری نکنند  و بیمارن خود را به اهواز منتقل کنند تا تعداد بیمارستان‌های سبز استان بیشتر شود.

ابول‌نژادیان ادامه داد: در شهرهای دیگر استان که هر کدام در حدود چهار تا پنج بخش را برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دادند الان هر کدام یک یا ۲ بخش آن‌ها برای بیماران کرونا فعال است، در برخی شهرستان‌ها نیز که ۲ یا سه بیمارستان داشتند همه  بیماران در یک بیمارستان متمرکز شدند تا مردم با آرامش بیشتری به بیمارستان‌ها بروند و اعمال جراحی غیر اورژانسی و کارهای درمانی خود را انجام دهند.

وی با بیان این که در مرحله کاهشی  در حال آمادگی شرایط استان برای فصل پاییز هستیم گفت: تجهیزات بیمارستانی در این مدت تکمیل و بازسازی می شوند، کادر درمانی، پرستاری و پزشکان برای بازتوانی آماده خواهند شد تا اگر در پاییز اتفاقی افتاد از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

عبور از وضعیت قرمز کرونا

معاون دانشگاه علوم پزشکی خوزستان نیز گفت:  خوشبختانه خوزستان در حال عبور از وضعیت قرمز و نارنجی کرونا است و در حال حرکت به سوی مرحله سفید و سبز است.

دکتر سید محمد علوی بیان کرد:  رسیدن به مرحله سفید نیازمند تشدید در نظارت‌ها است و اگر بخواهیم در وضعیت سفید بمانیم  باید بر راهکارهایی که وزارت بهداشت تاکید کرده با جدیت عمل کنیم.

 وی بر نظارت بر اماکن و ادارات تاکید جدی داشت و گفت:  ادارات و اماکن در سه مرحله ضعیف، متوسط و مطلوب دسته بندی شدند تاکنون در ادارات استفاده از ماسک توسط ۹۵ درصد کارکنان رعایت شده است، همچنین ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به ادارات استان از ماسک استفاده کرده اند که روند مطلوبی است.

وی توضیح داد: ادارات در استفاده از مواد گند زدا ۵۰ درصد رعایت کرده اند و در زمینه تهویه مناسب نیز ۵۰ درصد موفق عمل کرده اند که میزان مورد نظر ما نیست و باید بیشتر از این میزان باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی خوزستان ادامه داد: در بانکها نیز میزان استفاده کارکنان از ماسک مطلوب بوده است اما میزان استفاده مراجعه‌کنندگان از ماسک کمتر از میزان مورد نظر بوده است.

 همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان نیز در خصوص برگزاری آزمون ارشد در شرایط کرونایی در این استان بیان کرد: یک هزار و ۴۳۸ مرد و ۲ هزار و ۷۳۶ زن در استان خوزستان در آزمون ارشد شرکت می‌کنند که برای این تعداد ۱۰۹ حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است.

 محمود معزی بیان کرد: آزمون‌های مدارس سمپاد، نمونه دولتی، تیزهوشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تا کنون مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار