تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۴۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار به خرمشهر اختصاص یافت
 نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به تخصیص ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار به خرمشهر اشاره کرد و گفت: این مقدار اعتبار شامل ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار عمرانی و ۹۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن است.

 علیرضا خیاط‌زاده شنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: این میزان اعتبار در ۲۵ برنامه در قالب ۷۷ پروژه تکمیلی توسط ۲۴ دستگاه متولی شهرستان خرمشهر  اختصاص یافته است.

وی به کاهش ۶ هزار میلیارد ریالی بودجه استان خوزستان در سالجاری اشاره کرد و افزود:سال گذشته یکهزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان خوزستان در نظر گرفته شد که در نهایت ۶۵۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

وی ادامه داد:شورای برنامه ریزی تکلیف کرده تکمیل پروژه‌های مهم و اثرگذر در اولویت قرار دارد و بر اساس قانون‌ شروع پروژه‌های جدید ممنوع است.

خیاط‌زاده گفت:بر اساس اعتبار اختصاص یافته به شهرستان خرمشهر ۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به آموزش فنی‌وحرفه‌ای و نوسازی مدارس برای تکمیل پروژه کار و دانش خرمشهر اختصاص داده شده است و در فصل آموزش و پرورش ۷۱ میلیارد ریال مربوط به ۲پروژه برای تکمیل مدرسه ۱۰ کلاسه مسکن مهر خرمشهر  ۲۴ میلیارد و ۶۰۰  میلیون ریال و احداث دبیرستان دخترانه ۴۵ میلیون ریال اختصاص داده شده است.

وی در ادامه گفت: در فصل بهداشت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تکمیل مرکز بهداشت روستایی جدید خرمشهر و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پنج پروژه بازسازی تاسیسات آبرسانی غرب کارون ، تاسیسات شهید منصوری و توسعه آب روستایی مسیر شلمچه و اصلاح و بازسازی شبکه آب شهری خرمشهر و پروژه اصلاح وبازسازی آب مینوشهر مصوب شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست بر لزوم اجرای پروژه های نیمه تمام و رفع نیاز و مطالبات مردم خرمشهر تاکید کرد و گفت: مردم خرمشهر مطالبات و خواسته‌های به حق دارند و مسئولان دولت باید با برنامه‌ریزی مدون بتوانند نیازهای مردم را برآورده کنند.

محمد حیدری تامین امنیت را از خواسته‌های مهم مردم خرمشهر عنوان کرد و گفت: شهرستان خرمشهر در روز روشن از سرقت‌های کابل‌ها و اموال عمومی در امان نیست و بایستی امنیت در شهرستان خرمشهر در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: سرانه پزشک متخصص، پرستار، ماما در شهرستان خرمشهر نسبت به شهرهای دیگر پایین‌تر از حد معمول است و عمده پزشکان ما عمومی هستند.

حیدری با بیان اینکه بیمارستان استاندارد در خرمشهر نداریم گفت:بیمارستان ولیعصر خرمشهر در حد یک درمانگاه است و اورژانس درست و حسابی ندارد.

فرماندار خرمشهر در ادامه گفت: در بحث صنایع دریایی هیچ برنامه‌ای مشخصی در شهرستان تعریف نشده است و باید در سند چشم انداز توسعه شهرستان این موضوع مهم دیده شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار