تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مطالبه جدی هیات ورزش بیماران خاص خوزستان از استاندار
 دبیر هیات ورزش های بیماران خاص گفت: لازم است استاندار صنایع را مکلف به حمایت از ورزش بیماران خاص کند چرا که ورزشکاران این رشته از حداقل امکانات برخوردار بوده و با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

جمال فتاحی اظهار داشت: ما به دنبال یک مطالبه‌گری جدی هستیم تا ورزش استان در شرایط بهتری قرار گیرد. انتظار داریم حق ورزشکاران خوزستانی به ویژه ورزشکاران بیماران خاص ادا شود و صنایع استان همچون سایر استان‌ها به تعهداتشان نسبت به ورزش عمل کنند.

وی با بیان اینکه به جز یکی از شرکتهای فولاد هیچ یک از ارگان‌های استان از ورزشکاران بیماران خاص حمایت نمی‌کنند گفت: شرایط ورزشکاران دارای بیماری خاص با دیگر ورزشکاران متفاوت است، از آنجا که آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی مشکلات عدیده ای را برای ورزشکاران این رشته به وجود آورده است انتظار داریم که حمایت ویژه‌ای از این رشته شود.

دبیر هیات ورزش بیماران خاص استان افزود: چگونه می‌شود که شرکت‌های ذوب‌آهن، سپاهان و مس کرمان از ورزش استانشان حمایت می‌کنند اما صنایع خوزستان به ما اعلام  می کنند که بخشنامه وزارتخانه ما را از کمک به ورزش قهرمانی منع کرده است. الان سه تیم برتر لیگ دسته یک فوتبال کشور تحت حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند همچنین در لیگ برتر هندبال تیم‌های ذوب آهن و سپاهان و در لیگ برتر فوتسال تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند در صدر جدول قرار دارند اما در خوزستان که مهد صنعت کشور است شرایط به گونه‌ای دیگر است.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز، ارومیه و بوشهر در بالاترین سطح ورزش کشور تیمداری می کنند اما شهرداری‌های خوزستان در کدام ورزش کشور تیمداری کرده‌اند. ما بارها در مسابقات کشوری مشاهده کردیم که تمام شرکت‌های صنعتی کشور به ورزشکاران بیماران خاص کمک می‌کنند اما در خوزستان این حمایت حداقلی هم وجود ندارد.

فتاحی در پایان عنوان کرد: فعالیت های ورزشی هیات به دلیل شیوع بیماری کرونا اکنون تعطیل شده است و امیدواریم هر چه زودتر بیماری کرونا ریشه کن شود تا چرخ ورزش در کشور به حرکت درآید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار