تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۰۴۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ هزار ناجی غریق در خوزستان فعالیت می‌کنند
 رییس هیات نجات غریق خوزستان از فعالیت ۲ هزار ناجی غریق آقا و خانم در استان خبر داد و گفت: یک هزار و۲۰۰نفر از این افراد به صورت سازمان یافته فعالیت می کنند.

محسن ابدالی  اظهار داشت: جلوگیری از غرق شدن ساکنین استان و گردشگران مهمترین دغدغه هیات استان است البته نیاز است که ابتدا نقاط پرخطر رودخانه های استان را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: ما به دنبال تشکیل ستاد ساماندهی سواحل هستیم و استانداری در این خصوص به ما قول همکاری داده است تا آمار غرق شدگی در استان را کاهش دهیم.

رییس هیات نجات غریق خوزستان با اشاره به اینکه طرح سالم سازی سواحل کمک بسیاری به کاهش آمار مغروقین خواهد کرد گفت: پس از جلسه ای که در استانداری داشتیم قرار شد شهرداری ها در این قضیه وارد شوند تا پس از شناسایی نقاط پرخطر استان، در آن مناطق چند ناجی غریق قرار دهیم.

وی عنوان کرد: امکان استقرار کافی ناجی غریق برای پوشش سواحل استان وجود دارد و از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد ولی برای تامین حقوق این افراد با مشکل مواجه هستیم.

ابدالی با اشاره به اینکه در سال گذشته، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که ۱۵۱ نفر از این تعداد مربوط به استان خوزستان است و باید گفت که در صدر آمار غرق شدگی در کشور هستیم.

رییس هیات نجات غریق خوزستان با بیان اینکه ۹۰ درصد آمار مغروقین خوزستان، اهالی و ساکنان استان هستند گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا در استان و تعطیلی استخرها، ناجیان غریق بیکار شده اند لذا می توان از وجود آنها در سواحل رودخانه های بهره برد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار