تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۴۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد جدید مصرف در تاریخ صنعت برق خوزستان
 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به ثبت رکورد جدید مصرف برق در خوزستان پس از ۲۰ روز از رکورد قبلی، گفت: مصرف برق خوزستان در شبانه‌روز گذشته، رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: روز شنبه ۲۱ تیرماه اوج مصرف برق در خوزستان با یک هزار و ۳۷۸ مگاوات ثبت شد. این میزان مصرف، رکورد قبلی مصرف برق را که مربوط به سال ۹۶ بود، شکست. پس از حدود ۲۰ روز، در ۲۴ ساعت گذشته (۱۰ مردادماه) نیز رکورد مصرف جدیدی در خوزستان ثبت شده است.

وی افزود: رکورد جدید، مصرف ۸ هزار و ۵۱۵ مگاوات برق را نشان می‌دهد. مصرف برق در شبانه‌روز گذشته، رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

دشت‌بزرگ گفت: با این وجود در حال حاضر، ظرفیت شبکه در سطح مناسبی است؛ شبکه تحمل ظرفیت ساعت‌های اوج مصرف را دارد اما در دو هفته گذشته دماهای بالای ۵۰ درجه و افزایش شدید مصرف برق، باعث شد که بعضا به تجهیزات آسیب وارد شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: گرمای شدید و بارگیری از شبکه باعث شده که بخشی از تجهیزات، به دلیل حرارت و دمای بالا دچار گداختگی شده و بعضا ذوب شوند که به این دلیل، خاموشی‌های مقطعی کوتاه‌مدت اعمال شد تا آسیب‌ها برطرف شود.

دشت‌بزرگ، رشد ۱۰ درصدی مصرف برق را در این زمان از سال که حداکثر وسایل سرمایشی وارد مدار شده‌اند عددی بزرگ و قابل توجه دانست و افزود: علاوه بر افزایش دما یکی از دلایل رشد مصرف برق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شیوع بیماری کرونا و خانه‌نشینی مردم و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی است.

وی با تشکر از مردم برای همکاری در مدیریت مصرف برق، گفت: صنعت برق خوزستان در آمادگی کامل است تا خاموشی‌های ناخواسته را در کمترین زمان ممکن برطرف کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار