تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
19 جاذبه گردشگری برتر در فرانسه

فرانسه یکی از محبوب­ترین مقاصد جهانگردی جهان است که شهرت زیادی به خاطر نوشیدنی و پنیرهای خود دارد؛ این کشور سالانه حدود 82 میلیون گردشگر را پذیرا می­باشد. اغلب گردشگران به خاطر شهرهای تاریخی، مناظر طبیعی زیبا و قلعه­های متفاوت جذب این کشور می­شوند. فرانسه از آب و هوای مطلوبی برخوردار است و سواحل بی نظیر آن در ریویرا (Riviera)، حاشیه اقیانوس اطلس و جزیره کرسیکا امکانات گسترده­ای را برای گردشگران فراهم کرده است؛ انجام ورزش­های زمستانی در کوه­های آلپ و پیرنه­ ممکن است و مهمانان با فرهنگی غنی، غذاها و شراب­های معروف پذیرایی می­شوند.

19. Chateau de Chenonceau

چاتون مشهورترین کاخ در دره لویر می­باشد که مربوط به قرن شانزدهم است که پس جنگ جهانی دوم نیز بازسازی شده است؛ رودخانه چر از دل آن عبور می­کند و دارای گذرگاه­هایی برای قایق­ها است. این کاخ با باغ­های زیبا، پس از کاخ ورسای توانست بازدید کنندگان فراوانی را به خود جذب کند.

18. Le Puy-en-Velay

این منطقه در جنوب فرانسه به سه چیز معروف است: کلیسای جامع، عدس و تورسازی آن. زیارتگاه متعلق به قرون وسطای حضرت مریم در بالای مونس آنیکیوس، توجه زائران را به خود جلب می­کند. کلیسای جامع نوتردام نیز از جاذبه­های محبوب است.

17. جشنواره فیلم کن

در ماه می هر سال، نخبگان صنعت فیلم سازی جهان برای شرکت در جشنواره جهانی کن در شهر ریویرا گردهم می­آیند. حضور در سالن­های نمایش برای عموم آزاد نیست و طرفداران می­توانند قبل و بعد از اکران فیلم­ها ستاره­های محبوب خود را ببینند و از رستوران­ها و سواحل زیبا لذت ببرند.

16. کامارگ (Camargue)

کامارگ، بزرگترین دلتای اروپای غربی، بین دریای مدیترانه و رودخانه راون واقع شده است. منطقه تالاب به دلیل حیات پرندگانی چون فلامینگوی صورتی و آبشارهای خود معروف است. از دیگر جاذبه‌های این منطقه اسب­های سفیدی هستند که بر روی تپه­های وسیع پرسه می­زنند و منظره بی­نظیری را به مخاطب ارائه می­دهند.

15. صخره­های اترتات (Etretat)

صخره­های اترتات در فرانسه ادامه صخره­های سفید دوور انگلیس است. این صخره­های بلند و سفید به کمک طاق­هایی به کانال نرماندی وصل شده­اند. در سال­های گذشته، روستاهای زراعی این منطقه برای نقاشان، از جمله کلود مونه و گای دوپاسانت نویسنده، محبوبیت ویژه­ای داشته است.

بیشتر بخوانیم: شرایط اخذ ویزای انگلیس چیست؟

 

14- کلیسای جامع ریمز

کلیسای جامع ریمز، محل تاج­گذاری پادشاهان فرانسه، از جایگاه ویژه­ای برخوردار است و میزبانی یک میلیون بازدید کننده سالانه را به خود اختصاص می­دهد. این بنا به سبک گوتیک فرانسوی از سال 1211 تا 1275 ساخته شد و جایگزین کلیسای جامعی بود که 400 سال قبل­تر ساخته شده بود.

13. شهر قدیمی استراسبورگ

استراسبورگ شهری متعلق به قرون وسطا است و پایتخت آلزاس بوده است. این شهر دارای خیابانهای تخته سنگی باریک و پوشیده از ساختمان­هایی با ارتفاع کم می­باشد. به گفته بازدید کنندگان بهترین راه برای کشف استراسبورگ پیاده­روی یا دوچرخه­سواری در امتداد کانال­ها و خیابان­ها است.

12. آنسی

آنسی در انتهای شمالی دریاچه آنسی در آلپ قرار دارد. در گذشته از این منطقه به عنوان پایتخت زیبا و جذاب Haute-Savoie یاد می­شد که بخشی از سوئیس و ساردینیا بود اما در سال 1860 به فرانسه پیوست. این شهر قرون وسطایی توسط کانال­های کوچک و رودخانه­های تمیز و لاجوردی رنگ تقسیم شده است. جاذبه اصلی این منطقه Palais de l'Isle است که در وسط کانال قرار دارد.

11. مناطق شراب­سازی بوردو

بازدید از بوردو برای دوستداران شراب امری ضروری است، محلی که بهترین شراب قرمز جهان تولید می­شود. منطقه بوردو دارای چندین منطقه اصلی و فرعی است. در سمت چپ، انگور merlot و cabernet sauvignon پرورش داده می­شود و در سمت راست ساحل قرار دارد. شراب سفید و دسرهای خوشمزه محصول انگورهایی است که در اینجا پرورش داده می­شود.

10. کاخ فونتنبیلو (Fontainebleau)

این کاخ در فاصله 65 مایلی از مرکز پاریس قرار دارد و یکی از بزرگترین کاخ­های سلطنتی فرانسه است. این کاخ شکارگاه حاکمان در قرن دوازدهم بود و مکانی است که ناپلئون قبل از تبعید به البا، امپراطوری خود را ساخت. فضاهای داخلی مجموعه شکوه ویژه­ای دارد.

9. پنت دو گارد

پنت دو گارد یک پل رومی است که از رودخانه گاردون در جنوب فرانسه عبور می­کند. ساخت این پل حدود 40 سال زمان برد و بخشی از یک مسیر طولانی برای آوردن آب از چشمه اوز به مستعمره روم در نیمس بود. ارتفاع پل حدود 49 متر (160 فوت) است که جزو بلندترین پل­های رومی به شمار می­آید.

بیشتر بدانیم: مزایای اخذ اقامت یونان با خرید ملک چیست؟

8. کلیسای جامع Chartres

کلیسای جامع Chartres در شهری کوچک در نزدیکی پاریس است؛ شبستان وسیع، ایوان­های تزئین شده با مجسمه­های زیبا و پنجره­های شیشه­ای باشکوه، این کلیسا را به یکی از بهترین نمونه­های سبک گوتیک فرانسه تبدیل می­کند.

7. Palais des Papes

نگین درخشان جاذبه­های آوینیون، Palais des Papes است که یکی از بزرگ­ترین و مهم­ترین ساختمان­های گوتیک در اروپا است. دیوارهای ضخیم 3 متری (10 فوت)، دروازه­های ورودی کاخ و برج­های دیدبانی بر نمای قلعه مانند کاخ تأکید دارد.

6. Chateau de Chambord

Château یک شاهکار از دوران رنسانس فرانسه است. ساخت این مجموعه توسط شاه François اول در سال 1519 آغاز شد تا بتواند در جنگل­های مجاور شکار کند. این مجموعه دارای 440 اتاق است که بی­نظیر و تماشایی است. فرانسوا اول نیز کمتر از 40 روز در اینجا اقامت داشته است.

5. مونت سن میشل

مونت سن میشل جزیره جزر و مدی کوچکی در ساحل نورماندی است. این منطقه دیدنی در یک محوطه بادخیز و دارای معماری پیچیده متعلق به قرون وسطایی است. فراموش نکنید که مسیر دسترسی به این جزیره از طریق یک جاده خاکی می­باشد.

حتما بخوانید: تحصیل در اسپانیا ، به چه افرادی پیشنهاد میشود؟

4. کاخ ورسای

کاخ ورسای اغلب با تاریخ ماری آنتوانت، ملکه فرانسه که در طول انقلاب فرانسه کشته شد، در ارتباط است. این کاخ سلطنتی در سال 1624 به عنوان یک شکارگاه ساخته شد و شکوه قابل توجهی را دارد. کاخ ورسای در خارج از پاریس قرار دارد و به سالن آینه­ها و داشتن باغ­های زیبا معروف است.

3. Chamonix

دره Chamonix یکی از قدیمی­ترین پیست­های اسکی در در نزدیکی مونت بلان در آلپ فرانسه است. اولین المپیک زمستانی ،سال 1924، در اینجا برگزار شد. در زمستان اسکی بازان و کوهنوردان کلاس جهانی خود را به این منطقه سوق می­دهند تا در دامنه­های اروپا خود را به چالش بکشند؛ در ماه­های تابستان نیز کوهنوردان و دوچرخه­سواران کوهستانی مهمانان این منطقه هستند. سوار شدن به کابین­های کابلی از دیگر جذابیت­های این منطقه است.

2. St Tropez

سنت تروپز تفریحگاهی است که در روزگاران گذشته به عنوان یک دژ نظامی، دهکده ماهیگیری و محل گردهم­آیی هنرمندان شناخته می­شد؛ امروزه از این منطقه به عنوان محله ثروتمندان، مدل­های مد و میلیونرها یاد می­شود. سواحل این منطقه با حمام­های آفتاب از محبوبیت زیادی برخوردارند و عده­ای هم برای انجام ورزش­های آبی می­آیند. در ماه­هایی غیر از تابستان، افراد مشهور کمتری را می­توان در این منطقه دید اما دیدن محوطه این مجموعه شما را متقاعد می­کند که چرا هنرمندان، نویسندگان و سازندگان فیلم زیادی جذب این دهکده می­شوند.

1. برج ایفل

برج ایفل نماد پاریس و یکی از بهترین جاذبه­های گردشگری فرانسه است. این برج توسط گوستاو ایفل به عنوان طاق ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس در سال 1889 ساخته شد. ارتفاع برج 324 متر (1،063 پا) است و بلندترین ساختمان پاریس به حساب می­آید که مناظر خیره کننده­ای از شهر را عرضه می­کند. از زمان احداث، بیش از 200،000،000 نفر از برج ایفل بازدید کرده­اند و این امر باعث شده تا از برج ایفل به عنوان پربازدیدترین جاذبه گردشگری جهان یاد شود.

:
:
:
آخرین اخبار