تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۰۴۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح "زنگ ورزش در همسایگی" در اهواز
 رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان از اجرای طرح "زنگ ورزش در همسایگی" در اهواز خبر داد.

امید حاجتی اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا ویروس و این که حضور در فضاهای بسته همچون باشگاه به دلیل موارد رایجی همچون وجود باکتری و ویروس، تنفس‌های سنگین و هوای مرطوب و گرم، در افراد احساس ناامنی ایجاد کرده است و موانع بسیاری همچون زمان محدود در روز و عدم تسهیلات برای کودکان در باشگاه‌ها و منافعی همچون دنیای دیجیتال و رشد تکنولوژی افراد را به سمت و سوی ورزش در راحت‌ترین محل دسترسی مخصوصا ورزش در خانه یا همسایگی آن هدایت کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به این که در حال حاضر نیز همچنان با شیوع ویروس کرونا مواجه‌ایم و تاکید بر اهمیت حفظ فاصله اجتماعی است، این موضوع در شرایط ورزش نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان در خصوص چگونگی اجرای طرح "زنگ ورزش در همسایگی" از ۱۴ مردادماه به مدت دو هفته، گفت: این طرح در حال حاضر در مجتمع‌های ارتش، سپاه، ملی‌حفاری، کوی استادان و مجتمع‌های مسکونی‌ پردیس اهواز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: نگاه ما در این طرح، استراتژی تغییر رفتار با رویکرد بازاریابی اجتماعی است که با کاهش موانع و افزایش منافع به اصلاح رفتار فرد کمک می‌کند. به همین منظور، در بین چهار بعد اصلی بازاریابی اجتماعی (محصول، مکان، ترویج و قیمت)، با نگاه استراتژیک برای آرام‌سازی فضای تنش‌زای فعلی جامعه که حاصل استرس بیماری و فشار اقتصادی ناشی از تعطیلی یا کاهش فرصت های درآمد است، سعی خواهیم کرد با ارائه محصول همگانی و عمومی (حضور مربی در مجتمع ها و محلات مسکونی) برای مشارکت همه افراد در نزدیکترین محل دسترسی به خاطر ممانعت از حضور در باشگاه ها و ارائه رایگان، به توسعه فعالیت بدنی کمک کنیم.

حاجتی افزود: در مجموع، با توجه به اهمیت ورزش و با در نظر گرفتن دو عامل تهدیدکننده فضای بسته باشگاهی و اهمیت فاصله اجتماعی مخصوصا در ورزش در حالی که ترددهای غیرضروری در بیرون توصیه نمی‌شود، هیات ورزش‌های همگانی خوزستان برنامه‌ای با محوریت اجرا در همسایگی افراد را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اهداف این طرح نیز گفت: توسعه سلامت جسمانی افراد با ورزش، تقویت سیستم ایمنی در شرایط بیماری فراگیر، تقویت تاب‌آوری افراد در شرایط بحران، افزایش انسجام اجتماعی با محوریت تمرینات محلی، کاهش خطر با فراهم کردن فضای ورزشی برای افرادی که تمایل به حضور در باشگاه یا فضای ورزشی دارند، کاهش خطر با حذف ترددهای غیرضروری برای مراجعه به فضا یا محیط برای ورزش و ارائه سرگرمی مفید و کاهش احتمال برای سرگرمی‌های آسیب‌زا، اهداف این طرح به شمار می‌روند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این که چند منطقه مسکونی به صورت پایلوت برای انجام این طرح در اهواز در نظر گرفته است، ادامه داد: زمان پیشنهادی تمرین، ساعت توافق شده اهالی مجتمع خواهد بود که برای آن بیشترین تعداد حضور و امکان مزاحمت کمتر، حائز اهمیت است. اجرا متناسب با مکان با تعداد مشخص و کنترل شده در فضاهای باز مجتمع‌های مسکونی با رعایت فاصله لازم و یا با همراهی افراد در بالکن‌ها یا ساختمان‌ها خواهد بود.

وی عنوان کرد: این طرح با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و سازمان شهرداری‌ها و ادارات استان‌های کشور اجرا خواهد شد و محتواسازی و پشتیبانی حمایتی آن نیز با معرفی مربی از جانب فدراسیون ورزش‌های همگانی و هیات‌های استانی صورت خواهد گرفت. در بخش اجرا، شهرداری‌ها با توجه به بخش خدمات ورزشی خود، تجهیزات ورزشی برای مربی، سیستم صوت، مشارکت در تامین دستمزد و اعزام مربی را به عهده خواهند داشت. انتظار می‌رود قسمت ترویج و اطلاع‌رسانی این برنامه با پشتیبانی و حمایت صدا و سیما و مخصوصا برنامه‌های حامی ورزش همگانی در رسانه از طریق روابط عمومی فدراسیون صورت بگیرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار