تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۰۴۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی‌آبی ۲ ماهه در شهرک دامداری بندرماهشهر/ خطر اتلاف 7 هزار راس دام
مدیرعامل مجتمع دامداری بندرماهشهر گفت: بیش از ۲ ماه شهرک دامداری بندرماهشهر با بیش از ۷ هزار راس دام با قطعی آب مواجه است که ادامه این روند فاجعه‌ای در اتلاف دام رخ می‌دهد.
 سهراب شیرالی  با گلایه از قطعی آب در دامداری‌های این شهرستان اظهار داشت: قطعی آب و گرمای طاقت فرسا شرایط را برای دام‌ها غیر قابل تحمل کرده است و امروز نیز چند راس گوسفند تلف شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۲ ماه شهرک دامداری با قطعی و کمبود شدید آب مواجه شده است و شرایط در حال بحرانی شدن است، در حال حاضر تنها قادر به آب‌رسانی با تانکر هستیم که بدون شک کافی نیست و مشکل را حل نخواهد کرد.

مدیرعامل مجتمع دامداری بندرماهشهر با انتقاد از بی‌توجهی مسئولین آبفا عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ تا جایگاه دامداری در این شهرک مستقر هستند که با ادامه این روند خطر تلف شدن برای تمامی دام وجود دارد اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های مکرر؛ مسئولین آبفا کمترین توجهی به این مسئله نداشته و شهرک دامداری را به حال خود رها کرده‌اند.

شیرالی خاطرنشان کرد: در زمان مراجعه به مسئولین، نه تنها همکاری صورت نمی‌گیرد بلکه می‌گویند  دامداران خود باید با هزینه شخصی مشکل بی‌آبی را حل کنند، اما در کمال تعجب در زمانی که با هزینه شخصی بیل مکانیکی و دیگر تجهیزات را تهیه می‌کنیم، هیچ اقدامی از سوی آبفا ماهشهر برای حل مشکل صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: بی‌توجهی مسئولین به اینجا ختم نمی‌شود؛ وقتی قبوض آب که با مبلغ کمی صادر می‌شود؛ معترض می‌شوند که چطور هزینه‌ها اندک است، اما غافل از اینکه اصلا آبی در انشعابات دامداری وجود ندارد که در صورت استفاده برای ما هزینه داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع دامداری بندرماهشهر در پایان گفت: از این رو خواهش داریم به طور ویژه به موضوع بی‌آبی شهرک دامداری رسیدگی کنند چرا که با ادامه این روند و اتلاف دام که پیشتر سابقه داشته و در حال حاضر خوراک آنها نیز با مشکل مواجه شده ؛ فاجعه‌ای به بار خواهد آمد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار