تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند
 وضعیت کرونا پس از چند ماه در خوزستان با رعایت مردم و افزایش میزان استفاده از ماسک تغییر رنگ داده و از ۲۷ شهرستان استان، تنها چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 شیوع کرونا در ماه‌های اخیر مرز هشدار را در خوزستان درنوردیده بود و بیش از 7 بیمارستان اهواز را به خود اختصاص داده بود.

روزهای اخیر ورق برگشته و رعایت مردم و افزایش درصد استفاده از ماسک سبب شده روند نزولی در خوزستان حاکم شود و کرونا این ویروس حقیر البته خطیر در سراشیبی قرار گیرد.

وضعیت تنها 4 شهرستان خوزستان قرمز است

به طوری که از شش بیمارستان که برای بیماری کرونایی در اهواز اختصاص داده شده بود اکنون تنها بیمارستان رازی و نفت اهواز در وضعیت کرونایی قرار داشته و 5 بیمارستان دیگر سفید شدند. در بهبهان و ماهشهر هم در مجموع دو بیمارستان وضعیت سفید پیدا کردند.

فرهاد ابوال‌نژادیان اظهار داشت: از 27 شهرستان استان خوزستان ، همچنان 4 شهرستان در وضعیت قرمز مبتلایان کرونا قرار دارند

وی افزود: شهرستان‌های دزفول، گتوند، رامشیر و رامهرمز همچنان در قرمز کرونا به سر می‌برند.

62 درصد مردم خوزستان از ماسک استفاده می‌کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: وضعیت قرمز در استان خوزستان وضعیت به پایان رسیده است اما وضعیت هشدار در خوزستان فعال است و شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی به‌طور جدی رعایت کنند

وی با اعلام افزایش درصد استفاده از ماسک در بین مردم به 62 درصد، ادامه داد: روند نزولی کرونا با همراهی مردم و افزایش رعایت ضوابط بهداشتی صورت گرفته است.

ابول نژادیان درباره روند درمانی بیماران کرونایی نیز افزود: پلاسمادرمانی در بیمارستان‌های اهواز و آبادان شروع شده و با تجهیز بیمارستان دزفول در این شهر نیز به زودی صورت می‌گیرد.

روند نزولی در خوزستان یک ماهه شد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز با اشاره به روند نزولی کرونا در استان اظهار کرد: روند کرونا در یک ماه گذشته در خوزستان نزولی بوده و بیش از یک هزار و 200 بیمار کرونایی کاهش داشتیم و تنها400 بیمار کرونایی بستری داریم.

به گزارش تسنیم، هر چند روند نزولی نشانه مثبت از رعایت ضوابط از سوی مردم خوزستان است ولی این یک روند شکننده بوده و تا ثبیت این روند لازم است مردم بیش از پیش به ضوابط اعتنا کنند. هر چند برگزاری ضابطه مند مراسم روز عرفه در روز گذشته جلوه زیبا از پایبندی مردم به پروتکل ها بود.

این اجرایی شدن پروتکل‌ها در همه اجتماعات استان عمومیت نداشته است. به طوری که برخی از داوطلبان کنکور دکتری به نبود تب‌سنجی، رعایت نشدن برخی ضوابط بهداشتی در حوزه‌های امتحانی اعتراض داشتند.

کنکوری متقاضیان ورود به مقطع دکتری آموزش عالی کشور روز پنج شنبه 9 مرداد ماه در 7 حوزه امتحانی در استان خوزستان برگزار شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار