تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۰۴۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشته‌های نوین ورزشی به مردم روستاها عرضه شوند
 رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی اهواز با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی ارزان‌ترین ورزش‌ها هستند، گفت: در عین حال باید رشته‌های نوین ورزشی برای مردم روستاها عرضه شوند تا بتوانند رشته‌هایی را با توجه به سلایق و علایق خود دنبال کنند.

عبدالزهرا سنواتی با بیان این‌که نیازمند توجه بیشتر از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در بحث اجرایی ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی هستیم، اظهارکرد: زمانی که مشاهده می‌کنیم برخی از روستاییان نیازمند امکانات اولیه برای آغاز ورزش مورد علاقه خود هستند و از آن نیز عاجز مانده‌اند، بسیار ناراحت می‌شویم و ما نباید باعث بروز این اتفاقات باشیم.

وی افزود: هیات ورزش‌های روستایی در تمام رشته‌های ورزشی زیر مجموعه خود که از طرفداران بالایی برخوردار باشند، فعالیت می‌کند و علاوه بر انجام فعالیت‌های مربوط به معرفی بازی‌های بومی و محلی، در تلاش برای ساماندهی مطلوب و کمک به رشد و توسعه ورزش در میان روستاییان و عشایر استان است.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی اهواز با بیان این‌که بازی‌های بومی و محلی ارزان‌ترین ورزش‌ها هستند، عنوان کرد: تا آنجا که در توان و اختیارات هیات ورزش‌های روستایی است، در تامین امکانات ورزشی و ساماندهی ورزشکاران تلاش خواهیم کرد تا استعدادهای بالقوه ورزشی جهت انجام ادامه تمرینات و فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی به فدراسیون معرفی شوند.

وی درباره فعالیت در شرایط کرونایی نیز گفت: در این شرایط به عنوان مسئول هر بخشی نباید به این فکر باشیم که کرونا وجود دارد و نمی‌توان کاری را پیش برد.

سنواتی با بیان این‌که رشته‌های نوین ورزشی باید برای مردم روستاها عرضه شوند تا بتوانند رشته‌هایی را با توجه به سلایق و علایق خود دنبال کنند، افزود: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که روستاییان بتوانند با توجه به امکاناتی که در روستاها وجود دارد به سایر ورزش‌ها نیز دسترسی داشته باشند، چراکه به صورت واحد باید در راستای ارتقای سلامت مردم و جلوگیری از کم تحرکی و برای جلوگیری از فقر حرکتی حرکت کنیم.

وی در پایان نیز عنوان کرد: برگزاری سه جشنواره بازی‌های بومی و محلی در غیزانیه، برگزاری مسابقات فوتبال بخش اسماعیلیه با حضور ۱۴ تیم، توزیع ۱۰۰ دست لباس کامل فوتبال در بین تیم های روستایی اهواز، توزیع ۱۶۰ عدد توپ فوتبال بین تیم های فوتبال روستایی، ساماندهی ورزشکاران در قالب صدور بیمه ورزش روستایی به تعداد ۸۶۶ نفر و راه اندازی پنج خانه ورزش روستایی و شناسنامه‌دار کردن آن ها از جمله برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از سوی هیات بازی‌های بومی و محلی اهواز است.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار