تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۰۴۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
اجازه تغییر کارکرد زمین‌های ورزشی کوی علوی و عین ۲ داده نمی‌شود
 معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل کمیته‌ای از دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی زمین‌های با کارکرد ورزشی کوی علوی و عین۲ گفت: این اطمینان به جوانان ورزش دوست منطقه داده می‌شود که به‌هیچ وجه اجازه تغییر کارکرد این فضاها داده نخواهد شد.

فاضل عبیات عصر جمعه در حاشیه بازدید میدانی از پیگیری مشکلات مناطق غرب اهواز که از سال گذشته طی ابلاغ طرح جامع جدید به شهر اهواز الحاق شده‌اند، اظهارداشت: در ارتباط با زمین‌های ورزشی مناطق عین ۲ و کوی علوی موسوم به سادات، ادارات کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، شهرداری و فرمانداری اهواز باید برنامه‌ای مشخص برای ساماندهی این زمین‌ها طی ۲ هفته آینده ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارکرد ورزشی این زمین‌ها با وجود معارضان احتمالی باید به نفع سرانه ورزشی منطقه حفظ شود، ادامه‌داد: این محلات با کمبود زمین‌های ورزشی روبه رو هستند و به همین منظور حفظ کارکرد آنها برای جوانان منطقه به‌ویژه فوتبال دوستان ضروری است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان تصریح‌کرد: جوانان این مناطق به زمین‌های که در آنها مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند، تعلق خاطر ویژه‌ای دارند و به همین منظور اجازه تغییر کاربردی آنها داده نخواهد شد.

عبیات با بیان اینکه رفع معارض این زمین‌ها براساس برنامه‌ای کاربردی از سوی کمیته‌ای که تشکیل شده با جدیت دنبال خواهد شد، افزود: ساماندهی این زمین‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و به طور قطع اقداماتی که انجام خواهد شد در راستای توجه به منافع ورزشی منطقه است.

تکمیل فرهنگسرای عین ۲ تا چهار ماه آینده

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به توقف عملیات اجرایی فرهنگسرای عین ۲ به دلیل برخی مشکلات مربوط به منابع مالی، بیان داشت: طی ماه‌های گذشته اقدامات قابل توجهی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی اجرای این پروژه صورت گرفته و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عبیات تصریح‌کرد: عملیات اجرایی این پروژه باید دوباره آغاز شود و طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفت، قرار است تکمیل این فرهنگسرای کم‌نظیر در استان طی چهار ماه آینده به اتمام برسد.

به گفته وی با بهره‌برداری از این فرهنگسرا و استفاده از آن توسط شهروندان، سرانه فضاهای فرهنگی استان به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

بازنگری طرح جامع فاضلاب شهر اهواز

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین مسئله اساسی در منطقه عین ۲ اهواز را خروجی فاضلاب در این منطقه عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه لوله‌گذاری سه کیلومتر از خط فاضلاب در کوی علوی باقی مانده شرکت آب و فاضلاب اهواز باید درخصوص خروجی و نحوه تصفیه فاضلاب منطقه تعیین تکلیف کند.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه مناطق غرب اهواز در طرح جامع جدید شهری به این کلانشهر الحاق شده‌اند، لازم است شرکت آبفا نیز درخصوص طرح جامع فاضلاب اهواز بازنگری کند.

عبیات بازنگری سریع این طرح را ضروری خواند و افزود: باید مشخص شود که آیا برای عین ۲ و برخی مناطق غرب اهواز باید سیستم جمع‌آوری و دفع فاضلاب جداگانه‌ای اجرا شود و یا اینکه به شبکه یکپارچه شهر اهواز متصل شوند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بر تکمیل شبکه فاضلاب خیابان الهادی و خیابان‌های مجاور آن (کرخه و علوی) تاکید کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید نسبت به آسفالت نقاطی که حفاری فاضلاب صورت گرفته، اقدام کند.

سنددار کردن منازل فاقد سند در اهواز همراه با تخفیف و بخشودگی‌های قانونی

عبیات همچنین از تشکیل کمیته تسهیل سنددار کردن منازل مناطق پیرامونی اهواز خبر داد و گفت: تعیین تکلیف منازل فاقد سند اهواز یکی از وظایف این کمیته است تا بعد از انجام فرآیندهای مربوطه برای هرکدام از مناطق فراخوان‌های جداگانه ای جهت مراجعه شهروندان صادر شود.

وی یادآورشد: به منظور ترغیب هرچه بیشتر مردم برای سنددار کردن منازلی که در آنها اقامت دارند نیز بخشودگی و یا تخفیف‌های قانونی درنظر گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اغلب منازل فاقد سند در اهواز مربوط به مناطق پیرامونی هستند که آنها به عنوان مناطق حاشیه‌نشین شناخته می‌شوند و پیش از الحاق اینگونه مناطق، ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های مربوطه با مشکلاتی همراه بوده است.

با ابلاغ طرح جدید جامع شهری اهواز در سال گذشته و الحاق مناطق جدیدی مانند عین۲ و کوی سیاحی اهواز به آن، دستگاه‌های خدمات دهنده مانند شهرداری و آبفا باید در ارائه خدمات، این طرح را ملاک کار خود قرار دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار