تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶ عملیات اطفا و پیشگیری از آتش سوزی در اهواز انجام شد
 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج آتش سوزی در مناطق زیتون کارمندی، کوی ملت، کوی علوی، چهارصد دستگاه و ۲۰ متری شهرداری و یک سانحه رانندگی در منطقه گلستان رخ داده که این حوادث با حضور به موقع آتش نشانان کنترل شده‌اند.

ابراهیم قنبری روز جمعه در این خصوص  اظهارداشت: ساعت ۱۴:۱۳ دقیقه طی تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵، تصادف ۲ خودرو تیبا و اپتیما در منطقه گلستان اطلاع رسانی شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی به سرعت ۲ دستگاه خودرو اطفای حریق و امداد و نجات را از ایستگاه ۷۷ به محل حادثه اعزام کرد.

قنبری اظهارداشت: آتش نشانان به محض رسیدن به محل با نصب علایم هشدار دهنده در مسیر و جلوگیری از نشت بنزین خودروها از بروز حادثه احتمالی جلوگیری کردند.

وی بیان کرد: در اثر این حادثه ۲ مرد و زن و یک کودک مصدوم و به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند.

آتش سوزی منزل مسکونی بر اثر اتصال برق کولر پنجره‌ای

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اتصال برق کولر پنجره ای سبب آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه چهارصد دستگاه شد که با تلاش همه جانبه آتش نشانان شعله های آتش مهارشد.

وی افزود: این آتش سوزی ساعت ۱۳:۱۶ دقیقه به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان اعلام شد که بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه ۴۴ به محل حادثه اعزام شدند.

قنبری تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با قطع جریان برق و گاز و بکارگیری تجهیزات خاموش کننده، شعله‌های آتش را مهار و از گسترش خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: آتش سوزی موجب دودگرفتگی ساختمان مسکونی شد که آتش نشانان دودهای معلق در هوا را با استفاده از فن های مخصوص به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.

آتش سوزی منزل مسکونی کوی علوی 
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت ۳:۰۷ دقیقه بامداد جمعه با تماس تلفنی شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی خبر آتش سوزی منزل مسکونی در کوی علوی گزارش شد.
وی افزود: با اعلام این خبر مرکز فرماندهی سازمان یک دستگاه خودرو امداد نجات و ۲ دستگاه خودروی اطفای حریق را از ایستگاه ۲۰۰ به محل حادثه اعزام کرد. 
قنبری گفت: آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه عملیات اطفای حریق را انجام دادند و ازگسترش شعله های آتش جلوگیری کردند.
وی افزود: علت حریق از سوی کارشناسان سازمان اتصال برق کولر دوتیکه گزارش شده است.

سه عملیات اطفای حریق منزل در ۲۴ ساعت گذشته

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: اولین حادثه آتش سوزی مسکونی در ساعت ۱۹ و ۳۴ دقیقه پنجشنبه در منطقه کوی ملت به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و آتش نشانان از ایستگاه ۹۹ به سرعت در محل حادثه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، شعله های حریق را مهار کردند، بیان کرد: علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان، اتصال فن هواکش گزارش شده است.

وی درخصوص دومین حادثه آتش سوزی مسکونی در منطقه ۲۰ متری شهرداری گفت: این حادثه ساعت ۲۱و ۴۷ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و آتش نشانان ایستگاه ۴۴ به سرعت جهت اطفای حریق اعزام شدند.

قنبری علت آتش سوزی را اتصال محافظ کولر پنجره‌ای اعلام و تصریح کرد: ماموران آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه،آتش را مهار و از گسترش آن جلوگیری کردند..

وی همچنین به سومین حادثه آتش سوزی در منزل مسکونی در منطقه زیتون کارمندی اشاره کرد و گفت: این حادثه نیز در ساعت ۲۲ و ۲۷ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع داده شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز  بیان کرد: هنگام آتش سوزی ساکنین منزل حضور نداشتند و ماموران آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه با ابزار تخصصی اقدام به گشودن در منزل کرده و سپس با استفاده از لوله های آبرسان شعله های آتش را مهار و از گسترش آتش جلوگیری کردند.

وی افزود: علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است.

قنبری گفت: با توجه به گرم شدن هوا و پیک بالای آتش سوزی در این فصل از شهروندان تقاضا داریم با رعایت نکات ایمنی به کاهش بروز حوادث کمک کنند.

طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل مصرف برق بالای شهروندان و نیز گرمای بیش از حد چند ترانس برق در مناطق مختلف اهواز دچار حوادث و آتش سوزی شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار