تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۲۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۶ مورد گداختگی سیم برق فشار متوسط در شهر اهواز رخ داد
 مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: بدلیل افزایش بار شبکه طی یک ماه اخیر ۳۶ مورد گداختگی کابل‌های برق در اهواز رخ داده که در برخی نقاط منجر به شعله ور شدن ترانس برق شده است.

علیرضا شکرخدایی افزود: علت گداختگی کابل‌های برق در سطح شهر اهواز افزایش بار شبکه در زمان پیک مصرف است که باعث قطع کابل و خاموشی می‌شود.

وی ادامه داد : گرمای شدید هوا دمای تجهیزات برق را تا ۲۱۵ درجه سانتیگراد می‌رساند که همین عامل باعث خاموشی در مدار می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل انرژی با عنوان «ECC» در اهواز گفت: از طریق کنترل در این مرکز مشترکان پرمصرف شناسایی و اخطار لازم برای کاهش بار مصرفی به آنها داده می‌شود، چنانچه نسبت به اخطار بی توجهی کنند برق آنها قطع می‌شود.

شکرخدایی افزود: در این مرکز برق کلیه مشترکین بزرگ از جمله شرکت‌های صنعتی، ادارات، سازمان‌ها، مساجد و مجتمع‌های تجاری به صورت هوشمند کنترل و پایش می‌شوند که برای رفاه حال شهروندان در این ایام گرم تابستان دچار خاموشی نشوند.

وی با اشاره به تعمیرات شبکه بدون خاموشی در شبکه برق گفت: با راه‌اندازی ۲ مرکز مهم نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط برای کار با خطوط برق‌دار در شرق و غرب اهواز تاکنون بیش از ۷۱ هزار عملیات نصب و اصلاح شبکه برق فشار متوسط بدون خاموشی انجام شده است.

خاموشی ناشی از کمبود برق در اهواز نداریم 

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز اظهار داشت: قطعی برق با برنامه در شهر اهواز که ناشی از کمبود برق باشد وجود ندارد اما در اثر افزایش بار شبکه در یک نقطه مشخص شاهد خاموشی  دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: حدود ۳۹۰ فیدر خط فشار متوسط و ۱۴ هزارو ۷۱۹ ترانس برق با ظرفیت های مختلف در شبکه برق اهواز وجود دارد که هر کدام از این ترانس‌ها تعدادی از مشترکین را برق رسانی می‌کنند و در صورت بالارفتن بار شبکه بر روی یک ترانس باعث قطعی شبکه برق می‌شود.

وی از شهروندان خواست در ساعات پیک یا اوج مصرف برق به ویژه پیک اول که در ساعت ۱۳ تا ۱۷ است، الگوی مصرف برق را رعایت کنند.

شبکه برق اهواز دارای ۶ هزار کیلومتر برق فشار متوسط و چهار هزارو ۵۰۰ کیلومتر برق فشار کم است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار