تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۴۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرمای بالا علت حوادث اخیر در شبکه برق اهواز
 مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: گرمای بیش از حد روزهای اخیر در اهواز باعث حوادث جزئی در شبکه برق این کلانشهر شده است.

حسن کریمی  اظهار داشت: گرمای بیش از حد هوا و نیز مصرف بی رویه شهروندان از وسایل برقی به خصوص وسایل سرما ساز  باعث شده که فشار مضاعفی بر شبکه برق و تجهیزات آن وارد شود و همین امر باعث خساراتی از جمله آتش گرفتن برخی ترانس های برق کلانشهر اهواز در روزهای اخیر شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود با تلاش همکارانم در شبکه توزیع برق اهواز شبکه برق  این کلانشهر را در حالت پایدار قرار داده ایم و حوادث را نیز در کمترین زمان ممکن برطرف کرده تا  میزان قطعی برق مردم به حداقل ممکن برسد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اهواز افزود: میزان مصرف برق مردم در ۱۰ روز گذشته بسیار افزایش پیدا کرده که خوشبختانه با تعطیلی ادارات از سوی استانداری کمک شایانی به این شرکت برای تامین برق مردم شد و امیدوارم مردم با کم کردن مصرف برق خود به خصوص در ساعات پیک مصرف ما را در پایدار کردن شبکه کمک نمایند.

وی به شهروندان توصیه کرد: تعداد کولرهای روشن منازل خود را کم کرده و با حداقل وسایل سرمایشی در این روزها کار کنند تا این شرکت بتواند دوره پیک مصرف را مدیریت نماید چرا که قطع برق برای شهروندان اهواز در دمای بالای ۵۰ درجه می تواند  بسیار سخت و طاقت فرسا باشد به همین دلیل نیازمند یاری همه شهروندان هستیم.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل مصرف برق بالای شهروندان و نیز گرمای بیش از حد چند ترانس برق در مناطق مختلف اهواز دچار حوادث و نیز آتش سوزی شدند که با اعزام گروه‌های این شرکت این ترانسها بلافاصله در مدار قرار گرفت و برق این مناطق در کوتاهترین زمان ممکن وصل شد.

۵۹۸ هزار و ۶۶۷ مشترک برق در کلانشهر اهواز  و نیز شهرستانهای کارون، باوی و حمیدیه  وجود دارند که زیر مجموعه شرکت توزیع برق شهرستان اهواز هستند.

طی  یک هفته گذشته دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان خوزستان به بالای ۵۰ درجه رسیده است.

استاندار خوزستان هفته گذشته ادارات دولتی ۲۳ شهرستان در استان را به مدت  سه روز  و  در هفته جاری نیز  به مدت چهار روز به دلیل گرمای بالای ۵۰ درجه تعطیل کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار