تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۲۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: همدلی لازمه تحول در زیرساخت‌های خوزستان است
 استاندار خوزستان با اشاره به تلاش‌های جدی صورت گرفته برای تحول در زیرساخت‌های استان گفت: تحقق این امر نیازمند همدلی جمعی است.

غلامرضا شریعتی پنجشنبه شب در آیین بهره برداری مجتمع آبرسانی امیرسیف و پایتخت گلزار در بخش الوار گرمسیری اندیمشک افزود: وحدت و همدلی مهمترین گام برای تحقق توسعه و پیشرفت است.
وی گفت: طرح مجتمع آبرسانی امیرسیف و پایتخت گلزار یک کار جهادی و بسیار سنگین است که در آن، آب با کیفیت از زیر بستر رودخانه منتقل و مردم ۴۵ روستا از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند.
استاندار خوزستان بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها، دغدغه آب ساعتی مردم در منطقه رفع شده است ضمن اینکه طرح‌های دیگر هم به زودی بهره برداری می‌شوند.
وی کیفیت آب را در این طرح آبرسانی بسیار مطلوب، باکیفیت و استاندارد عنوان کرد.

مدیرعامل آبفا خوزستان نیز گفت: پیرو جلسات پیگیری مشکلات و نیازهای آبرسانی روستاهای شهرستان اندیمشک و  مناطق دیگر این شهرستان تلاش برای تحقق طرح‌ها شتاب گرفت.
صادق حقیقی پور افزود: این برنامه‌ها در سه شهر تابعه شهرستان اندیمشک پس از یکپارچه سازی این شهرها هدفگذاری شدند.
وی بیان کرد: مجمع آبرسانی امیرسیف و پایتخت گلزار امروز افتتاح و بیش از ۴۵ روستا از شرایط مطلوب آب برخوردار شدند و سایر طرح‌ها نیز در آینده نزدیک تکمیل می‌شوند.
مدیرعامل آبفا خوزستان این طرح‌ها را طرح‌های میان مدت و کوتاه مدت دانست و افزود: طرح اصلی ما بلند مدت و جامع است که از سد بالارود به منطقه، آبرسانی خواهد شد.
وی اظهارداشت: مطالبی در فضای مجازی منتشر شد که چرا از سدهای کرخه و دز به این مناطق آبرسانی نمی‌شود اما این موضوع به لحاظ موقعیتی و اقتصادی مناسب نیست.
فرماندار اندیمشک نیز با تاکید بر پیگیری جدی برای رفع مشکل مناطق مختلف این شهرستان گفت: بازدیدهای مستمر و شبانه روزی از نیازها و مشکلات ساکنان بخش الوار گرمسیری در حوزه آب داشتیم.
پیمان جهانگیری افزود: یکی از مهمترین مطالبه و دغدغه مردم آب پایدار بود که با جلسات متعدد و تسریع در تکمیل طرح‌ها، طی ۲ هفته این طرح تکمیل و بهره بردای شد.
وی گفت: انتظار می‌رود طرح‌های بعدی هم با سرعت عمل بیشتری تکمیل و برای رفع مشکل سایر مناطق اقدام شود.
جهانگیری با قدردانی از تلاش استاندار خوزستان، نماینده اندیمشک و مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: ایجاد و تقویت هرچه بیشتر رضایتمندی مردم بسیار مهم است و تحقق این طرح ها گامی مهم در این راستا به شمار می رود.
استاندار خوزستان در سفر به اندیمشک بخش‌ داخلی ۲ بیمارستان امام علی (ع) را نیز با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال افتتاح کرد.
۱۳ تخت آی سی یو با تجهیزات کامل به بیمارستان اندیمشک افزوده و بهره برداری شد. همچنین با اضافه شدن ۲۰ تخت به بیمارستان، ظرفیت آن به ۱۶۶ تخت رسید.
 طرح‌های آبرسانی امیرسیف و پایتخت گلزار نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.
با اجرای طرح های آبرسانی ۴۵ روستای بخش الوار گرمسیری با جمعیتی بیش از هشت هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

استاندار خوزستان در حاشیه این افتتاحیه ها با حضور در جمع پرستاران و کادر درمان بیمارستان اندیمشک از زحمات آنها قدردانی کرد.

بازدید از محل در دست اجرای سی تی اسکن جدید اندیمشک و بیمارستان بخش الوار گرمسیری از برنامه های جانبی سفر استاندار به اندیمشک بود.

شریعتی امشب در نشست بررسی پروژه های بهداشت و درمان اندیمشک، مشکلات این طرح ها را بررسی می کند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار