تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سد سلولی چوئبده آبادان پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد
 رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: احداث سد سلولی بر روی رودخانه بهمنشیر در چوئبده آبادان به دلیل اختصاص نیافتن بودجه لازم پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد.

 فریدون عباسی چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند احداث سدسلولی در چوئبده آبادان اظهار داشت: سد سلولی پایین دست رودخانه بهمنشیر ضرورت و تاثیر زیادی در اقتصاد منطقه و تحقق جهش تولید دارد که متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده و از پیشرفت خوبی برخوردار نیست.

وی افزود: احداث سدسلولی از نظر فنی با کیفیت‌ترین است زیرا با استفاده از توانمندی‌های داخل کشور می‌توان آن را ساخت ضمن اینکه طراحی و مکان آن بی‌نظیر است و به درستی انتخاب شده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذای این سد بر احیای کشاورزی شبه جزیره آبادان گفت: بردن آب به نواحی و ایجاد سد در بالای دست باعث عقب افتادگی و عدم توسعه متوازن در آبادان شده است و لازم است بخشی از درآمدهای کشور برای این منطقه در نظر گرفته شود تا ساخت سدسلولی در بهمنشیر به پایان برسد.

عباسی تصریح کرد: مردم فهیم ایران متوجه هستند برای انتقال آب به مناطق بالادست باید هزینه‌های آن را پرداخت و صرفه جویی کنند تا این نعمت خدادادی و خود طبیعت باعث آبیاری میلیون‌ها نخل شود فرصتی که به خاطر جنگ و پیشروی آب شور در رودخانه از دست رفت.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هر صنعتی باید پیوست‌های خاصی مانند محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی و سلامت مردم را همراه داشته باشد، در بحث تمدن سازی نباید فقط به عمران و آبادی فکر کرد و باید در مسائل فرهنگی دقت بیشتری شود.

عباسی افزود: درصدی از فروش نفت در داخل کشور که شامل فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و گازوییل است را با روش معقولانه‌ای به عمران، ایجاد زیرساخت‌ها، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی منطقه‌ای که این ثروت را استخراج می کند اختصاص دهند.

نخستین پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی چاه‌های نفت که بدست متخصصان داخلی بومی‌سازی شده‌است روز چهارشنبه با حضور رییس کمیسیون انژی مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار