تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۰۴۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خاموشی ها در اهواز به ازای هر نفر به ۴۲۰ دقیقه در سال رسید
  مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به شاخص میزان خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال گفت: این شاخص در سال ۹۶ حدود یک هزار و ۸۰۰ دقیقه در طول سال به ازای هر مشترک در اهواز بوده که با اقدامات صورت گرفته در شرکت توزیع برق اهواز در سه سال گذشته به حدود ۴۲۰ دقیقه در سال رسیده است.

امید بن‌عباس روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر چند این شاخص هنوز مطلوب ما برای شهروندان نیست اما به میزان قابل ملاحظه‌ای قطعی‌ها و خاموشی‌های شبکه را کاهش داده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: امیدواریم طی سال‌های پیش رو میزان خاموشی به رقم بسیار ناچیزی برسد و روز به روز شاهد بهبود در وضعیت برق باشیم.

وی بیان کرد: شرکت توزیع برق اهواز در سه سال اخیر با استفاده از نیروی داخلی و شرکت‌های دانش بنیان توانسته نرم افزارهایی را طراحی کند که به صورت آنلاین و برخط وضعیت برق اهواز را مورد بررسی قرار دهند و به نوعی مدیریت کنند.

بن‌عباس تصریح کرد: شرکت توزیع برق اهواز با وجود سیستم‌های نرم افزاری می‌تواند بار جریان برق را بر روی شبکه برق سطح شهرستان توزیع کند تا با اتفاقات برق کمتری مواجه باشیم.

وی با اشاره با مدیریت مصرف در مرکز دیسپاچینگ برق اهواز توضیح داد: در این مرکز به صورت لحظه‌ای بر روی نمودارها نشان داده می‌شود که در روزهایی که ادارات تعطیل می‌شوند شدت مصرف به چه میزان کاهش پیدا می‌کند تا با این کاهش مصرف بتوانیم برق پایدار را تامین کنیم.

به دستور استاندار خوزستان به علت افزایش دما، ادارات و بانک‌های استان خوزستان در روزهای دوشنبه، سه‌شنیه و چهارشنبه هفته جاری تعطیل شدند.این تعطیلی با هدف مدیریت مصرف انرژی و بهینه برق و جلوگیری از قطعی برق صورت گرفته است .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار