تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کمیسیون انرژی مجلس:وزارت نفت از تهران خارج شود
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست این کمیسیون بر انتقال وزارت نفت از تهران به یکی از استان‌هایی که در این زمینه توسعه متوازن دارد، متمرکز شده است.

فریدون عباسی چهارشنبه در نشست بررسی روند اجرایی فاز۲ پالایشگاه آبادان  دراین شهر اظهار داشت:وزارت نفت باید از تهران خارج و در یکی از استان‌های نفتخیز یا گازخیز مانند استان خوزستان و یا بوشهر متمرکز شود.

وی رویکرد مدیریت نفت را تعطیلی دانشگاه صنعت نفت دانست و گفت:متاسفانه این مدیران با بستن ورودی دانشجو به دانشگاه قصد به تعطیلی کشاندن آن را دارند که هدف کمیسیون انژی مجلس استمرار فعالیت دانشگاه نفت با مرکزیت آبادان است.

عباسی گفت:نامه‌ای در ۹ بند به وزارت نفت نوشته شده و در آن تاکید شده که فعالیت واحد علوم انسانی وزارت نفت در تهران باید زیرنظر دانشگاه نفت آبادان باشد.

وی پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای منطقه و آمریکایی جنوبی و آفریقا در دانشگاه نفت را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نگاه کمیسیون انرژی به دانشگاه نفت حاکمیتی است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یکسان‌سازی حقوق و دستمزد در صنعت نفت اشاره کرد و بیان داشت: نظام حقوق و دستمزد در کشور دارای اشکال ساختاری است و کمیسیون‌های اقتصاد، بودجه و اجتماعی در راستای اصلاح آن اقدام کنند، معنی و مفهومی ندارد که حقوق و دستمزد با اجاره خانه تطابق نداشته باشد.

وی توجه به مسئله بهداشت و درمان و رفاهی توسط وزارت نفت در مناطق نفتخیز را مورد تاکید قرار دارد و اظهارداشت: این روند که ثروت نفت از خوزستان خارج شود ولی مردم آن سودی از آن نبرند باید اصلاح شود.

عباسی اظهار داشت:وزارت نفت به مسائل فرهنگی در استان‌های نفتخیز و گازخیز  توجه داشته باشد.

 ریاست کمیسیون انرژی مجلس روز چهارشنبه به آبادان سفر کرد و از پالایشگاه آبادان بازدید کرد.

عملیات اجرایی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد. 
قرار است با اجرا این پروژه ، واحدهای مدرن در پالایشگاه احداث و واحدهای قدیمی به عنوان آثار میراثی، تحویل موزه آبادان شود. 
ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو ۴ و ۵ ، ارتقاء سطح استانداردهای زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ صنعتی در زمینه نفت است. 


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار