تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۰۴۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی سبک لباس بوهو مردانه و زنانه / اکسسوری های مناسب استایل بوهمین
 سبک لباس بوهو طرفداران زیادی دارد. لباس های گشاد و راحت، پارچه های طرح دار و زیورآلات ماکسیمال و پر زرق و برق از ویژگی های اصلی این سبک لباس هستند. سبک لباس بوهو را می‌توان ترکیبی از لباس های سرخپوستی و هیپی های دهه 70 میلادی با هنرمندان قرن نوزدهم فرانسه دانست که کمی از فرهنگ لباس روسی و خاورمیانه‌ای را هم در خود دارد.

معرفی سبک لباس بوهو مردانه و زنانه / اکسسوری های مناسب استایل بوهمین

در این مطلب تلاش داریم در کنار معرفی ویژگی سبک لباس بوهو مردانه و زنانه، پیش زمینه فرهنگی این استایل را هم بررسی کنیم.

پیشنهاد: خرید پوشاک و اکسسوری با کد تخفیف مدیسه

تاریخچه لباس بوهو

سبک لباس بوهو تقریبا از دو قرن پیش شروع شد. زمانی که هنرمندان و روشنفکران فرانسوی به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی آن دوران فقیر شده بودند و به خرید لباس های دست دوم رو آوردند. خلاقیتی که هنرمندان در پوشیدن این لباس ها به خرج دادند و پیامی که این شکل لباس پوشیدن با خود به همراه داشت، به مرور این سبک لباس را محبوب کرد.

پیشنهاد: خرید لباس مردانه و زنانه با کد تخفیف دیجی کالا

نام بوهو از واژه بوهمین (Bohemian) گرفته شده که به معنی کولی و سرگردان است. کولی های فرانسه بدون قید و شرط های اجتماعی لباس می پوشیدند. آنها لباس های آهار دار قدیمی را استفاده نمی‌کردند و برخلاف مد روز، لباس های راحت و کاربردی به تن داشتند. هنرمندان فرانسوی، عمده ایده های خود را از طرز لباس پوشیدن آنها به دست می‌آوردند.

در واقع می‌توان گفت سبک لباس بوهو نشانگر عدم پیروی از سنت ها است و آزادی عمل فرد را در زندگی شخصی او نشان می‌دهد.

در دهه های 60 و 70 میلادی که سبک زندگی هیپی طرفداران بسیاری داشت، روایت دیگری از نام بوهو نقل می‌شد. طرفداران آمریکایی سبک بوهو معتقدند نام بو در بوهو از بوهمین به معنی کولی آمده و بخش دوم آن یعنی هو از کلمه هوبو یا آواره و ولگرد نشأت می‌گیرد.

بنابراین سبک لباس بوهو به مرور تبدیل به یک ایدئولوژی شد که در مخالفت با ماتریالیسم و قراردادهای اجتماعی به پا خاست. در قرن بیستم این سبک لباس توسعه پیدا کردند و طراحان مد از عناصر روسی و خاورمیانه ای هم در طراحی این لباس ها استفاده کردند و نقش و نگارهای بیشتری به این سبک افزودند.

پیشنهاد: خرید لباس، کفش و اکسسوری برند با کد تخفیف دیجی استایل


معرفی سبک لباس بوهو مردانه و زنانه / اکسسوری های مناسب استایل بوهمین

چند نکته درباره اصول پوشیدن لباس سبک بوهو

در سبک لباس بوهو چیزی به نام درست و غلط وجود ندارد و هر چیزی با دیگری ست می‌شود. می‌توانید از رنگ های خنثی یا پارچه های شلوغ و طرحدار استفاده کنید. می‌توانید شلوار و پیراهن های بلند بپوشید یا کلاه های بزرگ سر کنید.

· در سبک لباس بوهو از همه رنگ های گرم و سرد می‌توان به یک اندازه استفاده کرد. با این حال اگر از چند تکه لباس استفاده می‌کنید حتما یکی از آنها را با رنگ خنثی بپوشید. مثلا اگر مانتو و کیف شلوغ و رنگارنگی دارید، حتما شلوار را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید.

· نکته دیگر در مورد لباس های سبک بوهو در تزئینی بودن تکه های اضافی لباس است. دستمال گردن، روپوش های بافت بلند و ریش ریش، کلاه یا حتی جلیقه از جمله تکه های لباسی است که استایل بوهو را کامل می‌کند.

· راحتی و آزادی عمل در لباس‌ های بوهو حرف اول را می‌زند. به همین علت لباسی انتخاب کنید که رها و آزاد باشد و به شما فضای مناسب برای حرکت بدهد.

· در این استایل، آرایش مو و صورت طبیعی و بدون اغراق است. حتی رنگ رژلب یا حجم آرایش چشم نباید از حالت طبیعی خود خارج شود. از طرف دیگر حضور زیورآلات متعدد و پرزرق و برق مکمل آرایش مینیمال خواهد بود.

· در این سبک لباس پیراهن های بلند و دامن های طرح دار پر طرفدار است. آنها را می‌توان با کفش های صندل یا چکمه های نیمه بلند به خوبی ست کرد. اگر پیراهن گل گلی دارید، آن را با یک روپوش طرح ساده هماهنگ کنید و اگر دامن به تن دارید، می‌توانید از بلوزهای گشاد و اورسایز استفاده کنید. یا یک تی شرت ساده به همراه جلیقه و شال گردن بپوشید.

· شلوارهای جین این سبک لباس دم پا گشاد و بلند هستند. آنها را می‌توان با بلوزهای گشاد طرح دار ست کرد. اگر جین نمی‌پوشید از شلوارهای سندبادی یا مدل هارم استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر این شلوارها طرح شلوغ و رنگارنگی دارد، در بلوز و تی شرت از رنگ های خنثی استفاده کنید.

اکسسوری ها و زیورآلات بوهو

زیورآلات بوهو معمولا دست ساز هستند و از عناصر طبیعی ساخته شده‌اند. به این معنی که آنها اغلب از جنس پر، چوب، سنگ، صدف، شیشه و چرم استفاده شده‌اند. در استایل بوهو از جواهراتی مانند طلا کمتر استفاده می‌شود و عنصر فلزی جایگزین آن نقره است. در این استایل هرچه نقره قدیمی‌ و تیره‌تر، سبک لباس کامل‌تر است. حتی چرم‌های به کار رفته در زیورآلات هم از چرم های کهنه و ساییده شده برای جلای بهتر استفاده می‌شود.

سنگ فیروزه بین طرفداران سبک لباس بوهو، محبوبیت خاصی دارد. فیروزه نشاط آور است و بیش از هر سنگ دیگری علاقه به طبیعت و عناصر طبیعی را در خود جای داده که باعث شده به مناسب ترین سنگ استایل بوهو تبدیل شود. در کنار فیروزه، سنگ‌های دیگر مثل آماتیست و اوپال هم مورد استفاده بالایی دارد.

طرح زیورآلات بوهو هم معمولا از عناصر طبیعت مثل ماه و خورشید و ستاره الهام می‌گیرد. برخی از آنها هم معمولا شکل نماد یا سمبل هایی را به خود می‌گیرند که نمایانگر بخشی از طبیعت مثل آتش و صور فلکی و الهه های باستانی هستند. طرح معروف دریم کچر هم یکی دیگر از اکسسوری های مورد پسند علاقه مندان به سبک بوهو است.

ست کردن زیورآلات بوهو

اکسسوری های بوهو معمولا شلوغ و زیاد است و جای آرایش مو و صورت طبیعی را می‌گیرد. با این حال باید در نظر داشت که همه زیورآلات شلوغ را نباید با هم پوشید. مثلا می‌توانید در هر دو دست چندین دستبند بافت و النگو و تسبیح استفاده کنید. اما در تعداد انگشتر زیاده روی نکنید. یا اگر دستبندهای زیادی انداخته‌اید، به جای داشتن چندین گردنبند، صرفا استایل خود را با یک دستمال گردن یا شال گردن کامل کنید.

شلوارهای بوهو هم معمولا بلند و دم پا گشاد هستند. بنابراین زیورآلات پای شما مثل پابند و و انگشترهای بندی ما نمای چندانی پیدا نمی‌کند. بهتر است زمانی از آنها استفاده کنید که پیراهن بلند یا دامن به تن دارید.

معرفی سبک لباس بوهو مردانه و زنانه / اکسسوری های مناسب استایل بوهمین

مدل های موهای معمول سبک بوهو باز و رها است که گاه با بافت های ریز تزئین می‌شود. برای تزئین موها از تل سر با گلهای وحشی، سربند و دستمال سر رنگی استفاده می‌شود. طرفداران استایل بوهو حتی بافت های خود را با حلقه‌های طرح دار فلزی تزئین می‌کنند. با این حال اگر برای آرایش موها از یکی از این موارد استفاده می‌کنید یا مدل موی شلوغی دارید، از انداختن گوشواره های متعدد خودداری کنید. این نکته درمورد گردن بند هم صدق می‌کند. هر زمان چندین گردنبند به گردن داشتید، تعداد گوشواره ها را بالا نبرید و برعکس.

در استایل بوهو برچسب های موقت طلایی و سفید بدن هم طرفداران بسیاری دارد.

سبک لباس بوهو مردانه

استایل مردانه بوهو تمام قد مقابل تمام قراردادهای اجتماعی لباس‌های رسمی مردانه ایستاده است. اما به این معنی نیست که نمی‌توان از آن در مناسبت‌های رسمی استفاده کرد یا خودش لباسی رسمی تلقی نشود. در سبک لباس بوهو مردانه معمولا شیوه لباس پوشیدن باید جوری به نظر بیاید که اهمیت زیادی به قراردادهای اجتماعی نمی‌دهید و در قالب شخصیتی خود راحت هستید. معمولا مدل موهای متفاوت و دستبندهای متعدد سبک لباس شما را ارتقا می‌دهند.

در این سبک لباس چند مولفه خیلی اصلی باید رعایت شود:

- پیراهن‌ های طرح دار و آزاد: پیراهن‌های مردانه نخی با طرح هاوایی یا پر یا اشکال هندسی از جمله چیزهایی است که در لباس های مردانه بوهو حتما دیده می‌شود. این پیراهن های مردانه معمولا یا آستین کوتاه هستند، یا آستین آنها به بالا تا می‌خورد. یادتان نرود که پیراهن ها و بلوزهای بوهو تنگ نیست. حتی می‌توانید اورسایز بپوشید. یعنی یکی دو سایز بزرگ تر از سایز اصلی لباس انتخاب کنید.

- شلوارک: در استایل بوهو، شلوارک جایگاه ویژه‌ای دارد. معمولا تصور می‌شود که شلوارک برای نواحی ساحلی است و به درد مناسبت‌های رسمی نمی‌خورد. ولی طرفداران این سبک لباس آن را همه جا (مثل سرکار، مهمانی‌های رسمی، لباس خیابانی و غیره) استفاده می‌کنند.

- جین: شلوارهای جین بوهو مردان برخلاف زنان معمولا جذب است. شلوارهای پاره یا زاپ دار این سبک لباس را بسیار جذاب می‌کند. هرچند بهتر است در میزان زاپ دار بودن شلوار زیاده‌روی نکنید. اگر از این شلوارهای جین استفاده می‌کنید، حتما ست لباس خود را با یک شال گردن یا کلاه (بافت یا حصری بنا به فصل) کامل کنید. اگر کلاه ندارید، یک مدل موی جذاب و شلخته می‌تواند جایگزین آن باشد.

- کیف و کفش: کفش‌های بوهو مردانه راحت و غیررسمی هستند. طرفداران این سبک لباس معمولا از صندل‌های باز و بندی استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید چکمه بپوشید، بهتر است آن را با شلوار کوتاه و جوراب‌های پشمی بلند ست کنید.


:
:
:
آخرین اخبار