تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
مراسم مذهبی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود
  امام جمعه آبادان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های مذهبی بخصوص در محرم با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی ابرهیمی‌پور سه‌شنبه در آیین رزمایش مومنانه در این شهر اظهار داشت: آیین‌های عزاداری امام حسین (ع) به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست و مردم در هر شرایطی و با حفظ پروتکل‌های مورد نظر ستاد مقابله با کرونا اقدام به برگزاری آیین ماه محرم خواهند کرد.

وی افزود: عزاداری امام حسین (ع) بسیار خاص و مهم است که مردم برای برگزاری مراسم آن از جان، مال و سلامتی خود می‌گذرند و حاضر نیستند عاشورای حسینی را با هیچ چیزی معامله کنند.

امام جمعه آبادان گفت: در زمینه تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین، مدیون محرم هستیم و مردم ولایتمدار در این ماه ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی به صورت خودجوش به عزاداری پرداخته و در راستای توسعه و گسترش این فرهنگ ناب گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به برگزاری آیین محرم امسال با حفظ پروتکل‌های بهداشتی افزود: دستگاه‌های اجرایی مراسم مذهبی شهرستان کاملا تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند و برنامه‌های سوگواری محرم را با حفظ پروتکلهای بهداشتی مورد نظر این ستاد، انجام خواهند داد.

امام جمعه آبادان به تبیین فلسفه عزاداری در ماه محرم پرداخت و اظهارداشت: هدف اصلی این است که از رهگذر ماه محرم و عزاداری، به مطالبات دینی دست یابیم.
وی بیان داشت: به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، از این رو مراسم دهه محرم و آخر صفر در سال جاری باید با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به بهترین شکل برگزار شود.
امام جمعه آبادان با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت بی‌نظیر ماه محرم در راستای توسعه و گسترش فرهنگ دینی ابراز داشت: تبلیغات دینی در ماه محرم باید به گونه‌ای باشد که همه بتوانند از برکات آن بهره ببرند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به اهدای هزار بسته معیشتی در آبادان گفت: بسته‌های حمایتی رزمایش مومنانه بین افراد نیازمند و کسانی که در نتیجه ویروس منحوس کرونا دچار ضرر و زیان شدند توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت:بسته‌های حمایتی با همراهی و کمک خیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی توزیع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار