تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۰۴۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی‌توجهی به کمبودهای آموزش و پرورش برای جامعه تبعات منفی دارد
نماینده مردم اندیمشک توجه به مجموعه آموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: تقویت این مجموعه سبب نتایج ارزنده برای کشور و هرگونه بی‌توجهی به آن موجب تبعات منفی برای کشور خواهد شد.

 فریدون حسنوند در شورای آموزش و پرورش اندیمشک در فرمانداری این شهرستان افزود: دانش‌آموزان به معنای واقعی آینده ساز این کشور هستند و باید بستر رشد این دانش‌آموزان که امیدهای ایران هستند را فراهم کنیم.
وی افزود:  نگاه به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باید یک نگاه ملی باشد و استعدادهای دانش آموزان مورد توجه قرار گیرددر جای جای ایران اسلامی استعدادهای خوب در رده های مختلف داریم که می‌توانند برای ما افتخارآفرینی کنند و هرگونه کمبودی در زمینه نظام آموزشی اجحاف در حق آنها است.
وی با اشاره به شرایط موجود و لزوم تقویت زیرساخت ها برای آموزش مجازی افزود: باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و اقدام ها در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات جدی تر پیگیری گردد.
وی در بخش دیگری از این نشست گفت:در آمار کلی کشور در حوزه آموزش و پرورش ،خوزستان جایگاه خوبی ندارد و  دلایل این موضوع مختلف است، مهاجرت نیروهای خوب آموزشی، ریزگردها و مسائل دیگر را عوامل موثر در افت جایگاه خوزستان در این زمینه است که  اگر وضعیت کرونا را به این شرایط اضافه کنیم وضعیت به مراتب بیشتری تحت تاثیر قرار می گیرد.
حسنوند گفت: ما خود را برای این بحران آماده نکرده بودیم ولی مانند دوران دفاع مقدس که به هر حال یک دشمن با حمایت استکبار، کشور را مورد حمله قرار داد اما با همدلی و فداکاری جمعی در نهایت پیروزی حاصل شد، در این شرایط حساس هم با همدلی و تاش جمعی باید به سمت و سوی جهش مثبت حرکت کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر پیگیری جدی نیازهای شهرستان برای توسعه زیرساخت های الکترونیکی ،فناوری و مخابراتی مدارس شهرستان ،از عملکرد روسای آموزش و پرورش اندیمشک و الوار گرمسیری انتقاد کرد.
حسنوند افزود:اگر ما امروز آمار دقیقی از مدارس و نیازها داشتیم، مدیران آموزشگاه ها را پای کار می‌آوردیم و مشکلات ما خیلی کمتر بود و دیگر نگرانی از حوزه زیرساخت فنی نداشتیم .
وی ادامه داد:  بخشی از دغدغه ما مربوط به دانش‌آموزان نیازمند است که توان خریداری تبلت ، گوشی و برخورداری از امکانات الکترونیکی و مجازی  را ندارند لذا قول تامین ۵۰۰ دستگاه تبلت از سوی وزیر ارتباطات برای دانش آموزان گرفته شده است .
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:نیازهای همه آموزشگاهها در حوزه تجهیزات باید مشخص شده و برای پیگیری در اختیار مدیران استانی مخابرات و فناوری ارتباطات قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم همدلی برای بهبود کیفیت آموزشی گفت: در برخی مدارس ، فقط یک شیفت دانش آموز حضور دارد و میتوان از شیفت دیگر برای در اختیار گذاشتن مکان و مدرسه به دانش آموزان عشایر برنامه ریزی کرد تا با این اقدام دیگر نیازی به زدن چادر و کانکس برای دانش اموزان عشایر نباشد.
حسنوند گفت:آمار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم باید مشخص شود تا  از کمک های بهزیستی و کمیته امداد برای دانش‌آموزان تحت پوشش، امکانات لازم  برای آنها جذب و تهیه شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار