تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۶۵ آموزشگاه عشایری خوزستان در وضعیت خطرآفرین هستند
  مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: از تعداد ۶۹۹ آموزشگاه عشایری در ۱۴ شهرستان استان ، شرایط فیزیکی ۴۶۵ مدرسه در وضعیت خطرآفرین است.

 مرادعلی سعیدی پور سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک افزود: مشکلات آموزش و پرورش عشایر بسیار گسترده هستند، مشکل ما شبکه آموزشی شاد نیست بلکه وضعیت فیزیکی مدارس است که برای ما به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است.
وی اظهار داشت: از ۶۹۹ آموزشگاه  عشایری ۲۳۵ آموزشگاه تقریبا ساختمان های سرپا و قابل استفاده دارند و خطرافرین نیستند اما ۴۶۵ مدرسه خطرافرین هستند و در صورت فعالیت آموزشی ،هرلحظه احتمال ریزش آنها و بروزخطر برای دانش آموزان وجود دارد.
 وی با اشاره به وضعیت کلی مدارس عشایری افزود:۳۵ ساختمان که اوایل انقلاب ساحته شده به علت گذر زمان وضعیت مخروب دارند و سایر مدارس عشایری شامل ۱۳۷ کانکس ، ۷۰ مدرسه سنگی ،۱۶۳ مدرسه چادری و ۶۰ مدرسه استیجاری هستند.

سعیدی پور  با اشاره به جمعیت دانش آموزان عشایری ۱۳ هزار و ۵۱۸ دانش‌آموزی استان و یک هزار و ۲۵۰ معلم گفت: در مقطع ابتدایی در ۵۹۷ اموزشگاه،  ۹ هزار و ۷۶۷ دانش اموز و ۹۴۷ معلم  ، در مقطع متوسطه اول ۷۸ آموزشگاه با  ۲ هزار و ۵۶۵ دانش آموز و ۲۲۰ معلم و در مقطع متوسطه دوم  ۱۸ اموزشگاه ، ۹۳۸ دانش آمووز و ۵۸ معلم داریم ، همپنین ۲۰۸ دانش آموز عشایری و ۲۲ معلم در ۶ آموزشگاه کارودانش در حال فعالیت آموزشی هستند .
وی گفت:در اندیمشک ۶۷ اموزشگاه شامل ۶۴ مدرسه ابتدایی و سه آموزشگاه متوسطه فعال هستند که دانش اموزان ابتدایی ۳۵۰ نفرند،در مقطع متوسطه اول ۱۰۰ دانش آموز  و  ۱۸۰ نفر هم نوآموز داریم.
سعیدی پور اظهار داشت:وضعیت فیزیکی مدارس عشایری اندیمشک هم مطلوب نیست،۱۶ ساختمان بلوکی در این شهرستان داریم اما بقیه ساختمانها هم نامناسب هستند.
وی گفت:تلاش می کنیم هفت ساختمان نامناسب آموزش عشایر را ساماندهی کنیم البته با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان تلاش می شود این تعداد به ۱۶ مدرسه برسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار