تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۰۴۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به آبادان اختصاص یافت
  معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها به شهرستان آبادان اختصاص یافت.

 سید زین‌العابدین موسوی سه‌شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آبادان افزود: در سال گذشته از محل‌های مختلف اعتبارات سازمان برنامه و بودجه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای شهرستان آبادان اعتبار تعیین شد، که در تخصیص و در جذب راضی کننده نبود.

وی به کاهش ۲۰درصدی اعتبارات شهرستان آبادان در سالجاری اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات قانون متوازن امکانات کشور ۲۰۲ میلیارد ریال و از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و توسعه تکمیل راه‌های روستایی و سهدرصد نفت و گاز طبیعی ۱۶۸ میلیارد ریال برای اعتبار در نظر گرفته شده است.

موسوی گفت:اعتبار در نظر گرفته شده در بخش‌های بهداشت و درمان، نوسازی مدارس و طرح‌های هادی روستایی هزینه خواهد شد. 

وی اظهار کرد: قطعا این مبلغ اعتبار در نظر گرفته شده برای آبادان برای اجرای پروژه‌های بر زمین مانده کفایت نمی‌کند و برای جبران آن از فصل هفتم بودجه که خاص اکثر دستگاه‌های اجرایی است در کمیته برنامه‌ریزی استان اعتبار در نظر گرفته شود.

فرماندار ویژه آبادان خواستار  پیگیری و جذب اعتبار اختصاص یافته برای دستگاه‌های شهرستان توسط مسوولان این دستگاهها شد و تاکید کرد:مدیران اعتبار درخواستی خود را کارشناسانه ارائه و برای جذب  اعتبارات تخصیص یافته برای اداره متبوع خود پیگیری مستمر داشته باشند. 

فرماندار ویژه آبادان به تخصیص ۸۰درصد اعتبارات سال گذشته شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود گفت: امید است وضعیت اعتبارات شهرستان در سالجاری با دریافت اعتبارات سایر بخش‌ها مانند توسعه‌ای و نفت افزایش یابد.

وی جذب اعتبارات برای توسعه و عمران شهری را مستلزم همراهی تمام مسوولان شهرستان و استان خواند و ازود: با توجه به وعده های دولت تدبیر و امید، فرصت‌های خوبی برای جذب اعتبارات از سایر منابع وجود دارد.

موسوی بر لزوم تهیه سند چشم انداز توسعه متعادل، متوازن و پایدار شهرستان آبادان تاکید کرد و افزود: متاسفانه آبادان فاقد سند چشم انداز توسعه است و مسوولان اداره ها با مسایل و مشکلات روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند و داشتن سند چشم انداز یک ضرورت برای توسعه آبادان است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست روزمرگی از آفت دستگاه‌های فاقد برنامه سالانه دانست و گفت: سند توسعه شهرستان آبادان باید تکمیل شود تا دستگاه‌های اجرایی بر اساس آن حرکت کنند.

سید محمد مولوی اعتبارات تملک و دارایی شهرستان آبادان را اندک و ناکافی برای اجرای طرح‌های و پروژه‌های تاثیرگذار برای خارج شدن آبادان از وضعیت فعلی دانست و گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان هیچ پروژه بزرگی را به سرانجام رساند.

وی افزود: متاسفانه اعتبارات آبادان به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در منطقه آزاد اروند کاهش می‌دهند در حالی که بخش زیادی از این شهرستان از شهرهای چوئبده و اروندکنار و روستاهای آنها در محدوده منطقه آزاد نیستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار