تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۰۴۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف بالا و حوادث دلایل اصلی خاموشی‌های ناخواسته دزفول
 رئیس عملیات برق دزفول گفت: بخش قابل توجهی از خاموشی‌های ناخواسته اخیر دزفول ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه و بار زیاد شبکه است.

علیرضا شرف آبادی روز دوشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: در روزهای اخیر خاموشی‌هایی در مناطق مختلف دزفول رخ داد که علت آنها بروز حوادث ناگهانی و  بار بسیار زیاد ترانس‌ها بود.
وی افزود: خاموشی یک ساعته برق در خیابان‌های شریعتی شرقی، ۴۵ متری و مناطق بهاران، نگارستان و بلوار ولی عصر به علت سقوط داربست مربوط به آپارتمان در حال ساخت واقع در بلوار دارالمومنین بود که به شبکه خسارت زد و موجب قطع برق مناطق مذکور شد.

وی با بیان اینکه این مشکل با حضور گروه تعمیرات و اتفاقات این مدیریت برطرف و شبکه به حالت پایدار درآمد، اظهارداشت: برخورد یک دستگاه خودرو به پایه فشار متوسط در مسیر جاده گاومیش آباد قبل از سه راهی جاته و حادثه برخورد خودروی سنگین به پایه فشار متوسط در مسیر جاده شمس آباد بعد از پیام نور موجب بروز خاموشی در برخی نقاط روستایی از جمله جاته، سنجر، قلعه ربع، پیام نور، بندبال و مناطق اطراف آنها شد.
 رئیس عملیات برق دزفول گفت: اجرای سخت و طاقت فرسای طرح‌های عملیاتی در روزهای بسیار گرم کنونی و دمای بالای ۵۰ درجه موجب گرمازدگی شدید سیمبانان شده است.
وی افزود: مشکل افت ولتاژ شهر منتظران، خیابان شهید نوریان، شهید خسروی و خیابان امیرکبیر کوی زیباشهر نیز با احداث ۱۴۰ متر کابل در منتظران، ۷۰ متر کابل در خیابان نوریان، ۳۰۰ متر کابل در خیابان خسروی و  ۱۰۰ متر کابل در خیابان امیرکبیر مرتفع شد.
شرف آبادی بیان کرد: سوختن یک دستگاه ترانس در کوی زیباشهر در اثر بار بسیار بالای وارد بر آن موجب تحمیل خاموشی سه ساعته به برخی خیابان‌های این منطقه شد که با توجه به اینکه معمولاً سوختن ترانس و پارگی سیم‌های برق در ساعت‌های اوج بار به دلیل بالا بودن مصرف و البته گرمای بسیار زیاد رخ می‌دهد از مشترکان برق تقاضا می‌شود در ساعات اوج بار(۱۳ تا ۱۷) مصرف خود را مدیریت کنند.

در روزهای گرم اخیر که گاه دمای هوا به بالای ۵۰ درجه می‌رسد خاموشی برق در نقاط مختلف شهرستان دزفول مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار