تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۰۴۱۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیرساخت اینترنتی در بیش از ۶ هزار مدرسه خوزستان ایجاد می‌شود
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زیرساخت اینترنتی برای ۶هزار و ۷۳۸ مدرسه شهری و روستایی استان برای سال تحصیلی جدید به منظور استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) فراهم می شود.

کوروش مودت  بیان کرد: شبکه شاد یک دستاورد بسیار ارزشمند در وزارت آموزش و پرورش است که با تعطیل شدن در شرایط کرونایی به سیستم آموزشی کشورکمک کرد تا دانش آموزان در این شرایط بحرانی از تحصیل خود بازنمانند.

وی گفت: برهمین اساس با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه در راستای توسعه زیرساخت های اینترنتی و تکنولوژی مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و مدارس شهری زیر ۲۰ خانوار، زیرساخت اینترنتی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۵ مدرسه روستایی و ۳ هزار و ۲۳۳ مدرسه شهری برای سال تحصیلی جدید تامین خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از شبکه شاد در کنار آموزش حضوری در شرایط کرونایی استفاده کنند.

مدارس خوزستان همچون مدارس سایر استان ها در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و ادامه تحصیل دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و شبکه اجتماعی شاد انجام گرفت.

به دستور وزیر آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه در مدارس سراسر کشور به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین با کمک آموزش از طریق شبکه مجازی شاد انجام خواهد گرفت.

طبق اعلام مدیر کل آموزش وپرورش استان در سال تحصیلی گذشته بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان خوزستان عضو این شبکه آموزشی شدندوتلاش است تا با ایجاد زیرساخت های اینترنتی در مناطق مختلف شهری و روستایی در سال تحصیلی جدید تمامی دانش آموزان امکان استفاده ازاین  شبکه را داشته باشند.

فعالیت ۵۲ مدارس امین و صدرا در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این گفت و گو بیان کرد:  ۳۰ مدرسه امین و ۲۲ مدرسه صدرا در استان فعال هستند که کمیته هماهنگی سال تحصیلی جدید این مدارس نیز با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مدارس به صورت غیر دولتی فعالیت دارند افزود: مدارس امین زیر نظر حوزه علمیه و مدارس صدرا زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

مودت با بیان اینکه مدارس امین همواره مورد استقبال مردم هستند، گفت:  تلاش ما در شورای نظارت استان صدور مجوز و همکاری گسترده با مدارس امین و صدرا است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که در هفت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار