تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از تجربیات تجمع استان‌ها در شرایط کرونا برای ایام محرم
 نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: از تجربیات دیگر شهرستان‌ها، استان‌ها و کشورها در زمینه برگزاری تجمعات در دوره کرونا برای ایام محرم به درستی استفاده شود.

  فریدون حسنوند در نشست هم‌اندیشی ایام محرم، اظهار کرد: برگزاری ایام عزاداری در شهرستان اندیمشک منوط به تصمیم ستاد کرونا است.

وی حفظ سلامت و جان شهروندان را اولویت نخست دانست و افزود: برگزاری آئین عزاداری دهه اول محرم باید با رعایت همه دستورالعمل‌ها در حوزه پیشگیری از کرونا انجام شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تجربیات دیگر شهرستان‌ها، استان‌ها و کشورها در زمینه برگزاری تجمعات در دوره کرونا استفاده شود، تصریح کرد: از تجمع در مکان‌های مسقف با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا پرهیز شود و می‌توان اماکن ورزشی روباز را با هماهنگی اداره تربیت بدنی در اختیار هیئت‌ها برای عزاداری قرار داد.

وی گفت: چند فرد را برای رعایت بهداشت در هیئت‌ها برای حفظ سلامت عزاداران آموزش داده شود و با استفاده از تب‌سنج و رعایت پروتکل‌ها از شیوع بیماری کرونا پیشگیری شود.

حسنوند افزود: حداقل یک هزار ماسک به هر یک از هیئت‌ها توسط تبلیغات اسلامی با توجه به اهمیت موضوع سلامت و جان مردم اهدا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی به هیئت‌های عزاداری با ارائه یک دستورالعمل تبیین شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم استفاده از بستر فضای مجازی با محوریت تبلیغات اسلامی و ارشاد برای بزرگداشت غدیر، محرم و اقدامات فرهنگی می‌توان برنامه‌ریزی کرد.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار