تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۴۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگرانی از بروز تب کریمه کنگو در روزهای گرم کرونایی
 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به پیش رو بودن عید قربان و انجام ذبح قربانی توسط عموم، گفت: اگر قربانی کردن در شرایط خاص و استاندارد انجام نشود، قبل از کرونا نگران بروز بیماری تب کریمه کنگو هستیم.

دکتر آرش یلالی  با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی ذبح قربانی در روز عید سعید قربان اظهار کرد: هرگونه قربانی کردن باید زیر نظر دامپزشکی انجام شود؛ اگر قربانی کردن در شرایط خاص و استاندارد انجام نشود، قبل از کرونا نگران بروز بیماری تب کریمه کنگو هستیم و در این شرایط، افزودن مشکلی به مشکلات فعلی، درست نیست.

وی افزود: اگر موردی از تب کریمه کنگو داشته باشیم، بیمار باید در شرایط ایزوله خاص و در ICU بستری شود که این مساله، وضعیت نابهنجار ICUهای بیمارستان‌ها را بدتر می‌کند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: قربانی کردن شرایط خاصی دارد و چگونگی از بین بردن لاشه دام نیز باید در شرایط خاصی انجام شود. قربانی کردن باید با نظارت دامپزشکی و تحت شرایط خاص انجام شود و این استانداردها تنها در کشتارگاه‌ها وجود دارد و در غیر این صورت، می‌تواند آلوده‌کننده باشد.

یلالی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی هنگام تهیه و توزیع غذای گرم به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: از نظر ما تنها غذایی می‌تواند توزیع شود که نیروهای بهداشتی از مکان و وسایل تهیه آن غذا بازدید کرده و آن را تایید کرده باشند.

وی افزود: افرادی که غذا را تهیه می‌کنند نیز باید مورد تایید ما باشند و کارت سلامت داشته باشند. بهترین گزینه در توزیع گوشت نذری این است که به جای توزیع غذای گرم، گوشت منجمد شده توزیع شود و در صورتی که قرار است غذای گرم تهیه و توزیع شود نیز باید فاصله اجتماعی رعایت شود و کارها بدون تجمع انجام شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص نحوه برگزاری مراسم عرفه در شرایط کرونا، تصریح کرد: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای مراسم عرفه است بنابراین توصیه می‌شود این مراسم در فضای باز با رعایت فاصله دو متر و با استفاده از وسایل ضدعفونی کننده و مراقبتی انجام شود.

وی گفت: هنگام برگزاری مراسم باید از وسایل شخصی مانند کتاب دعا، مهر و سجاده شخصی استفاده شود و مراسم بیش از دو ساعت زمان نبرد و با ظرفیت یک سوم فضای مورد نظر انجام شود.

یلالی افزود: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی و برگزاری کوتاه مدت مراسم، عوارض ناشی از تجمع را نداشته باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار