تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۰۴۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا استفاده از ماسک در خوزستان کاهش یافت؟
 سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش استفاده از ماسک در شهرستان‌های خوزستان طبق آمار یک هفته گذشته گفت: علت کاهش استفاده از ماسک، در دسترس نبودن ماسک عنوان شده است.

دکتر سیدمحمد علوی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۵ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: همان‌گونه که اعلام شده است، وضعیت شیوع بیماری در خوزستان نسبت به روزهای گذشته مناسب‌تر است اما این وضعیت شکننده است و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند باز هم به شرایط قبل برمی‌گردیم.

 وی افزود: برای پیشگیری از این اتفاق، پایش‌ها و نظارت‌هایمان از اماکن را تشدید کرده‌ایم.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تحلیل انجام شده در خصوص میزان رعایت نکات بهداشتی و وضعیت تهویه اماکن گفت: در خصوص تهویه مطلوب، دهدز، هفتکل و مسجدسلیمان بیش از ۸۵ درصد فعال شده‌اند. رامهرمز، هویزه و کارون کمتر از ۵۰ درصد و سایر شهرستان‌ها بین ۷۰ تا ۸۵ درصد تهویه مطلوب داشته‌اند. میانگین استفاده از تهویه مطلوب در خوزستان ۷۰ درصد است در حالی که شاخص وزارت بهداشت، بالای ۸۵ درصد است.

علوی بیان کرد: وضعیت گندزدایی مراکز و اماکن در هفتکل و دهدز ۱۰۰ درصد اما در لالی و هویزه کمتر از ۵۰ درصد بوده است. دیگر شهرستان‌ها نیز در محدوده متوسط بودند. در مجموع میانگین استانی این شاخص، ۷۰ درصد است اما شاخص وزارت بهداشت ۸۵ درصد است.

وی تصریح کرد: وضعیت رعایت فاصله‌گذاری در لالی و هفتکل، مطلوب و بالای ۸۵ درصد بوده است اما رعایت فاصله‌گذاری در رامهرمز، دشت آزادگان، باوی، ایذه، کارون و هویزه پایین‌تر از ۵۰ درصد بوده است. میانگین متوسط استانی در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۵۶ درصد است که از شاخص وزارت بهداشت پایین‌تر هستیم.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: متوسط استانی میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان مراکز، ۶۴ درصد است که با ۸۵ درصد شاخص وزارت بهداشت فاصله زیادی داریم البته وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است.

علوی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در هفته گذشته در هفتکل با رعایت ۹۰ درصد بالاتر از همه شهرستان‌ها بوده است. استفاده از ماسک در امیدیه، ماهشهر، هندیجان، لالی، باغملک، رامشیر و دهدز نیز نسبت به هفته گذشته کمتر بوده است.

وی بیان کرد: متوسط استانی میزان استفاده از ماسک توسط مراجعه‌کنندگان به مراکز نیز کاهش یافته است. در مجموع، شاخص استفاده از ماسک توسط مراجعه‌کنندگان کمتر از ۷۰ درصد است و سطح قابل قبول ۸۵ درصد است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: استفاده از ماسک در ایذه، اهواز، هفتکل، رامهرمز و اندیمشک متوسط بوده است اما میزان استفاده از ماسک در شهرهای امیدیه، رامشیر، لالی، ماهشهر، باغملک و کارون نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: علت کاهش استفاده از ماسک، در دسترس نبودن ماسک عنوان شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار