تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۰۴۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان دلش را به کاهش موارد ابتلا خوش نکند
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه رفع محدودیت‌ها نباید ناگهانی انجام شود، گفت: وضعیت کاملا شکننده است و نباید دل‌مان را به کاهش موارد ابتلا خوش کنیم؛ در حال حاضر باید از این فرصت استفاده و نیروهایمان را بازتوانی کنیم.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۵ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق صحبت‌های امروز آقای حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، تمام کشور در حال تبدیل شدن به وضعیت قرمز است و در استان خراسان رضوی افزایش ۳۰۰ درصدی موارد ابتلا گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنابراین وضعیت کاملا شکننده است و نباید دل‌مان را به کاهش موارد ابتلا خوش کنیم؛ در حال حاضر باید از این فرصت استفاده و نیروهایمان را بازتوانی کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه از فرصت پیش آمده در خوزستان باید برای رفع نواقص استفاده شود، عنوان کرد: در رفع محدودیت‌ها باید احتیاط کاملی داشته باشیم؛  اکنون که اوضاع در حال بهتر شدن است، رفع محدودیت‌ها نباید ناگهانی انجام شود. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، باید یک محدودیت رفع شود و به مدت دو هفته صبر کنیم و در صورت عدم افزایش موارد ابتلا، محدودیت بعدی رفع شود.

سلمان‌زاده با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، بیان کرد: در پیک بیماری در بهترین شرایط، شاید ۴۰ تا ۵۰ درصد اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند؛ باید اصناف ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند تا در پیک بعدی بیماری دچار مشکل نشویم.

وی تصریح کرد: همچنین باید با قدرت، کمپین استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی ادامه یابد. با کاهش موارد بیماری، رعایت این موارد نباید کمرنگ شود تا مانند استان‌های دیگر نشویم که وضعیت سفید داشتند و مجددا در حال قرمز شدن هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار