تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۰۴۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل آبفا خوزستان:
مشکل اساسی تامین آب غیزانیه در شبکه های آبرسانی روستایی است
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت : مشکل اساسی در آبرسانی به غیزانیه، در بخش خطوط اصلی و شبکه های آبرسانی روستاها است که تا پایان سال، این مشکل نیز به صورت کامل برطرف شود.

صادق حقیقی پور در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز سوم طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه اظهار داشت: آبرسانی به دهستان غیزانیه با ۸۵ روستا یکی از پرچالش ترین بخش های استان با وسعت بالا است که در همان گام نخست، فاز اول آن تکمیل و تاسیسات آبرسانی شیبان به عنوان مهمترین بخش تکمیل و ۱۷ هزار متر مکعب در روز آب تولید شد.

وی افزود : همچنین در حال حاضر باتوجه به نیاز این منطقه کانال های یادگار امام و رامهرمز بخشی دیگر از آب مورد نیاز روستاهای غیزانیه را تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت : فاز دوم پروژه آبرسانی به غیزانیه با قطر ۶۰۰ میلیمتر از ماه های گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۸ کیلومتر آن انجام و تنها ۱۰ کیلومتر دیگر لوله گذاری برای پایان فاز دوم نیاز است که
با اتمام این فاز آب به ایستگاه نزهه می رسد.

وی تصریح کرد: در خطوط جدید حتی نیاز دام روستاییان نیز دیده شده چرا که بخش عمده ای از مصرف همشهریان بحث تامین آب دام است؛ برنامه ریزی برای ساماندهی دامداری ها نیز با هماهنگی بخش مشترکان انجام شده است.

حقیقی پور بیان کرد: فاز سوم این پروژه یکی از مهمترین فازهای طرح آبرسانی به غیزانیه است که با اجرای آن نیاز مردم برای تامین آب از چاه های رامهرمز و یادگار امام به حداقل می رسد.

وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا تاکنون اقدامات بزرگی در خوزستان در بخش آب داشته که طرح غدیر از مهمترین این پروژه ها بود؛امید است ظرف ۲ ماه آینده نیز شاهد بهره برداری فاز سوم طرح آبرسانی باشیم.

گام سوم طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه عصر یکشنبه با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی در اهواز آغاز شد.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار