تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۰۴۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ماهشهر در مجلس:
توسعه صنایع پایین‌دستی لازمه اشتغال‌زایی است
نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: صنایع پایین‌دستی را می‌توان به راحتی راه‌اندازی کرد و همه مسئولان باید به سهم خود برای اشتغال‌زایی و حل مشکل بیکاری تلاش کنند.
 حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس در جلسه شورای اداری شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: استان خوزستان در بحث حاشیه‌نشینی رتبه نخست را دارد. چرا با وجود این همه سرمایه و ظرفیت خوزستان باید دارای این وضعیت باشد.

وی افزود: صنایع پایین‌دستی را می‌توان به راحتی راه‌اندازی کرد، همه مسئولان باید به سهم خود برای اشتغال‌زایی و حل مشکل بیکاری تلاش کنند.

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس بیان کرد: سیاست‌های نادرست سیستم اجرایی و خباثت دشمنان خارجی باعث شناور بودن نرخ ارز شده و هر روز شاهد افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها هستیم و نظارت کافی نیز بر بازار وجود ندارد.در بازار بندر ماهشهر نیز این مشکل نمود بیشتری دارد و قیمت‌ها نسبت به شهرهای مجاور گران‌تر است.

سیستم فاضلاب منطقه باید به شکل اساسی راه اندازی شود

وی گفت: مشکل فاضلاب و قطعی آب و برق به ویژه در این گرمای طاقت‌فرسا باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و مسئولان اجازه ندهند مردم سختی و عذاب بکشند.

آقاجری عنوان کرد: در دولت نهم بیش از 10 میلیارد تومان بودجه صرف خور بندر ماهشهر شد اما سیستم فاضلاب شهر، به ویژه فاز 6 و شهرک طالقانی به خور هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با دستان خالی در مقابل ابرقدرت‌ها و مشکلات داخلی و خارجی ایستادگی کردیم، اکنون نیز این توان و ظرفیت وجود دارد که با مشکلات مبارزه کنیم. رمز موفقیت کشور در این راه تبعیت از فرامین کشتیبان این مملکت است.

وزیر ورزش به داد ورزش بندرماهشهر برسد

محسن بیرانوند با اشاره به کاستی‌های حوزه ورزش در این شهرستان در ادامه این جلسه اظهار داشت: مدیرکل ورزش خوزستان در حق مردم این شهرستان کوتاهی زیادی انجام است، نماینده مجلس و رسانه‌ها صدای من را به وزیر ورزش برسانند.

وی افزود: اعتبارات خوبی برای پروژه‌های ورزشی تعریف شده اما مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این مسیر کارشکنی می‌کند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: این اعتبارات همچنان وجود دارد و ذخیره شده است اما با افزایش قیمت‌ها، پروژه‌هایی که می‌توانست با مبلغ کمتری اجرا شود به دلیل کم‌کاری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان باید با چند برابر مبلغ قبلی اجرا شود.

وی گفت: متأسفانه برخی مسئولان و افراد نیز از این مدیرکل حمایت بی‌جا می‌کنند و امیدوارم صدایم به گوش وزیر ورزش برسد.

بیرانوند درباره مقابله با بیماری کرونا در شهرستان نیز گفت: اقدامات بسیار خوبی در شهرستان صورت گرفته است، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی بندر ماهشهر به 40 نفر کاهش یافته است.

120 میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب شهرستان هزینه شده است

وی ادامه داد: به دلیل شرایط صنعتی این شهرستان امکان تعطیلی کامل چرخه اداری و صنعتی همچون دیگر نقاط استان و کشور وجود نداشت. در بحث اعتبارات شورای راهبردی شاهد افزایش این اعتبارات نسبت به سنوات گذشته بودیم.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر افزود: سال گذشته بیش از 120 میلیارد تومان صرف اجرای پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب شهرستان شده است اما مشکلات این بخش بسیار فراوان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روژه‌های عمرانی بسیار خوبی در شهرستان و روستاها تعریف و اجرا شده و این روند ادامه خواهد داشت و این نویدبخش توسعه همه‌جانبه شهرستان است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار