تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۰۳۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده‌سازی خوزستان برای مقابله با پیک دوم کرونا در پاییز
 استاندار خوزستان با اشاره به احتمال وقوع پیک دوم کرونا در پاییز، گفت: تمهیدات و تجهیزات بهداشتی بیشتری برای مقابله با پیک بیماری کرونا در پاییز در حال فراهم شدن است.

به گزارش  روابط عمومی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی جمعه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی یک پروژه آبخیزداری در هفتکل، افزود: خوشبختانه خوزستان در کرونا به سمت شیب نزولی در حرکت است و در طول ۲۰ روز گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بیماران سرپایی  در حال کاهش بوده است.

وی با بیان اینکه پیک اول بیماری کرونا را رد کردیم اضافه کرد: تعداد موارد ترخیصی به نسبت موارد بستری بیشتر است و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز در حال کاهش است.

شریعتی اظهار داشت: این وضعیت به منزله این است که مردم تا حدودی شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کردند و دستگاه‌های دولتی، فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم اقدامات خوبی انجام دادند.

وی گفت: در پاییز احتمال دارد با توجه به سرما و شیوع آنفلوانزا با پیک دوم بیماری مواجه شویم به همین جهت در حال افزایش تمهیدات لازم و فراهم نمودن تجهیزات بیشتر بهداشتی از جمله تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و دستگاه‌های کمک تنفسی هستیم.

شریعتی بیان کرد: از مردم صمیمانه خواهش می‌کنیم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و تا جای ممکن از حضور در اجتماعات و گردهمایی‌ها پرهیز کنند و از وسایل محافظت شخصی همچون ماسک استفاده کنند.

شریعتی تاکید کرد: تا زمانی که واکسن یا داروی قطعی این بیماری در دسترس قرار گیرد باید با زیستن با این ویروس سازگاری پیدا کنیم به صورتی که هم فعالیت‌ها و کارهای روزمره ادامه داشته باشد و هم از گسترش ویروس تا جای ممکن پیشگیری شود.

ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پنجشنبه شب اعلام کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا بعد از هشت هفته افزایش، به طور محسوسی کاهش یافته و این استان از پیک اول این بیماری عبور کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه گفته است: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گفته لاری، طی ۲۴ ساعت تا ظهر روز سوم مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یکهزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید. تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار