تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۰۳۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس؛ شمارش معکوس برای قهرمانی سرخپوشان
هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان روز‌های پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد.
هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان روز‌های پنجشنبه و جمعه با برگزاری ۸ مسابقه برگزار خواهد شد. رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده و سقوط نکردن به لیگ یک، تنور لیگ برتر را همچنان داغ نگه داشته است. تیم فوتبال پرسپولیس تهران با کسب تنها یک امتیاز در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان برای چهارمین بار متوالی قهرمان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران خواهد شد. پس از حاشیه‌های عجیب داوری در بازی‌های هفته قبل، عملکرد داوران برای مسابقات پیش رو زیر ذره بین قرار گرفته است.

شهرخودرو – تراکتور (پنجشنبه ساعت ۲۰:۱۵)

یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته لیگ برتر فوتبال را تیم‌های شهر خودرو و تراکتور برگزار خواهند کرد. این بازی از جهت کسب سهمیه، تقابل حساسی به شمار می‌رود. ورزشگاه امام رضا (ع) در شهر مشهد مقدس میزبان این جدال تعیین کننده خواهد بود.

سهراب بختیاری زاده پس از قبول هدایت شهر خودرو، شکست تلخی را در بازی قبل مقابل پارس جنوبی جم تجربه کرد. آن‌ها در حالی که با یک گل از حریف پیش بودند، در نهایت بازی را با نتیجه ۲ بر یک واگذار کردند. بختیاری زاده قصد دارد در این بازی مهم نشان دهد که حضورش در شهر خودرو اتفاقی نبوده است.

شهر خودرو با ۴۲ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر قرار دارد. این تیم در ۶ مسابقه آخر خود حداقل یک گل را به ثمر رسانده است. آن‌ها به جز شکست برابر پارس جنوبی جم، در ۶ دیدار قبلی خود فقط به پرسپولیس صدرنشین باخته اند.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

تراکتور هم با ساکت الهامی در بازی‌های اخیر به ثبات بهتری رسیده است، اما همچنان ستارگان این تیم انتظارات را برآورده نکرده اند. آن‌ها در بازی قبل برابر سپاهان برد بسیار ارزشمندی کسب کردند. در روز درخشش احسان حاج صفی تراکتور با نتیجه ۲ بر یک تیم امیر قلعه نوعی را شکست داد. تراکتور در حال حاضر با ۴۴ امتیاز در جایگاه دوم جدول رقابت‌ها قرار دارد.

در ۵ تقابل آخر ۲ تیم، تراکتور ۳ بار به برتری رسیده در حالی که سهم شهر خودرو تنها یک پیروزی بوده است. در بازی رفت تراکتور با نتیجه ۳ بر یک برنده از زمین خارج شد.

ماشین سازی تبریز – گل گهر سیرجان (پنجشنبه ساعت ۲۰:۱۵)

در دیگر مسابقه این هفته لیگ برتر، تیم ماشین سازی تبریز در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی میزبان گل گهر سیرجان خواهد بود. این بازی تقابل تیم‌های دهم و پانزدهم لیگ ایران است.

ماشین سازی با ۲۷ امتیاز رتبه دهم جدول را در اختیار دارد. آن‌ها هفته قبل پس از ۹ بازی ناکامی موفق شدند در یک بازی جنجالی ذوب آهن اصفهان را شکست داده و خود را از زیر فشار خارج کنند. این تیم پس از جدا شدن رضا مهاجری با هومن افضلی به توافق رسید و این مربی هم در اولین حضورش روی نیمکت سبزپوشان تبریزی، دست پر از زمین خارج شد. ماشین سازی در ۱۰ بازی قبلی خود تنها یک بار برابر سپاهان موفق به ثبت کلین شده است که آمار جالب توجهی برای خط دفاع این باشگاه نیست.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

گل گهر سیرجان هم ۲۲ امتیازی است و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پیکان در رده پانزدهم قرار دارد. این تیم در بازی قبل با وجود اینکه چند بازیکن کرونایی داشت، با نتیجه ۴ بر ۲ شاهین شهرداری بوشهر را مغلوب کرد. مجید جلالی سرمربی گل گهر قبل از بازی با شاهین شهرداری بوشهر استعفا داده بود، اما دوباره سر کار خود برگشت و برد خوبی هم به دست آورد. گل گهر سیرجان با ۱۶ گل زده عنوان بدترین خط حمله لیگ را یدک می‌کشد.

در بازی رفت تیم گل گهر سیرجان موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهد. مهرداد عبدی از روی نقطه پنالتی تک گل بازی را به ثمر رساند.

سپاهان - صنعت نفت آبادان (پنجشنبه ساعت ۲۰:۴۵)

در یک بازی دیگر که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تعیین کننده خواهد بود، تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان صنعت نفت آبادان است. سپاهان با ۴۲ امتیاز سوم است و صنعت نفت با ۳۷ امتیاز رده هفتم جدول را در اختیار دارد.

سپاهان در شرایطی پا به این مسابقه می‌گذارد که در ۶ بازی اخیر خود فقط یک بار به پیروزی رسیده است. ۳ تساوی مقابل پارس جنوبی، ذوب آهن و سایپا که در انتهای جدول قرار دارند و ۲ شکست برابر تیم‌های بالای جدولی پرسپولیس و تراکتور، نمی‌تواند نتایج قابل قبولی برای سپاهان باشد. شاگردان امیر قلعه نوعی در ۷ بازی آخر خود فقط ۵ گل وارد دروازه حریفان کرده اند که آمار جالبی برای خط حمله سپاهان مدعی نیست. آن‌ها هفته قبل باخت بدی را مقابل تراکتور داشتند که باعث شد از کورس کسب سهمیه تا حدودی جا بمانند.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

در سوی دیگر؛ صنعت نفت در بازی قبل مقابل استقلال تهران بازی بدی از خود به نمایش نگذاشت و موقعیت‌های زیادی روی دروازه آبی‌ها ایجاد کرد. این تیم پس از شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر، هنوز بردی را تجربه نکرده است. آن‌ها در ۳ بازی اخیر خود ۵ گل دریافت کرده اند و به نظر می‌رسد از لحاظ دفاعی هم دچار مشکل شده اند.

نکته جالب این است که در ۸ تقابل آخر ۲ تیم، سپاهان هیچ بردی نداشته است و آبادانی‌ها ۴ بار به برتری رسیده اند. در بازی رفت، صنعت نفت با نتیجه پر گل ۴ بر ۲ سپاهان را شکست داد. محمد قریشی هم ستاره زمین بود و ۲ گل برای صنعت نفت به ثمر رساند.

استقلال تهران – نساجی مازندران (پنجشنبه ساعت ۲۱:۰۰)

تیم فوتبال استقلال تهران این هفته بازی حساسی برابر نساجی مازندران در پیش دارد. شاگردان فرهاد مجیدی سخت به دنبال رسیدن به جایگاهی مناسب در جدول هستند تا خود را از زیر فشار انتقادات خارج کنند. این بازی در وزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

استقلال با ۴۱ امتیاز در مکان پنجم جدول قرار دارد و با پیروزی در دیدار عقب افتاده خود مقابل پارس جنوبی جم می‌تواند به رده‌های بالاتری برسد. فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌ها تنها یک پیروزی از ۵ بازی آخر خود در لیگ به دست آورده است که آن هم هفته قبل برابر صنعت نفت بود. سرمربی استقلال در بازی قبل پس از مدت‌ها از ترکیب ۴-۳-۳ استفاده کرد و سیستم ۳-۵-۲ معروف استراماچونی را کنار گذاشت. استقلال با ۴۳ گل زده بهترین خط حمله رقابت‌های لیگ برتر را در اختیار قرار دارد.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال در دیدار قبل برابر صنعت نفت بار‌ها دروازه این تیم را نجات داد و یکی از مهره‌های کلیدی مجیدی در بازی پیش رو خواهد بود. شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری ۳ ستاره خط حمله استقلال ۹ گله هستند و به دنبال افزایش تعداد گل‌های خود برابر نساجی خواهند بود.

در طرف مقابل، محمود فکری از وقتی که هدایت نساجی را برعهده گرفته، ثبات خوبی را در این تیم ایجاد کرده است. شماره ۶ سابق آبی‌ها به نوعی باید در بازی با استقلال برابر تیم سابق خود قرار گیرد. تقابل او با فرهاد مجیدی هم از دیگر نکات جالب این دیدار خواهد بود، زیرا این ۲ نفر قبلا هم بازی بوده اند و سابقه کاپیتانی استقلال را در کارنامه دارند.

نساجی با ۲۸ امتیاز در جایگاه نهم جدول قرار دارد. این تیم در ۵ بازی اخر خود، شکستی نداشته است و ۳ برد هم در کارنامه اش دیده می‌شود.

در بازی رفت، استقلال با نتیجه ۲ بر یک حریف مازندرانی خود را شکست داد. قایدی و کریمی برای آبی‌ها گلزنی کردند. عباس زاده هم تک گل نساجی را زد.

شاهین شهرداری بوشهر - سایپا (پنجشنبه ساعت ۲۱:۰۰)

در دیگر بازی حساس هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تیم‌های انتهای جدولی شاهین شهرداری بوشهر و سایپا به مصاف هم می‌روند. این دیدار نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت تیم‌های سقوط کننده خواهد داشت.

شاهین با ۱۷ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد و مدعی اول سقوط به لیگ یک است. مهدی پاشازاده بعد از شکست هفته قبل برابر گل گهر سیرجان به دنبال این است تا با کسب پیروزی مقابل سایپا، شاهین را تا حدی به ادامه مسابقات امیدوار کند. شاهین با ۴۹ گل خورده بدترین خط دفاع رقابت‌های لیگ را هم در اختیار دارد. آن‌ها در ۳ بازی اخیر ۱۰ گل دریافت کرده اند.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

در طرف مقابل، سایپا طی هفته‌های اخیر متخصص کسب تساوی بوه است. آن‌ها ۴ دیدار اخیر خود را با نتیجه تساوی به پایان رسانده اند. البته شاگردان ابراهیم صادقی در این بازی‌ها ۳ تیم مدعی شهرخودرو، استقلال و سپاهان را هم متوقف کرده اند.

سایپا با ۲۳ امتیاز رتبه سیزدهم جدول لیگ برتر را در اختیار دارد. این تیم با توجه به نزدیک بودن فاصله امتیازی در انتهای جدول، در صورت هرگونه لغزش وارد منطقه خطر خواهد شد. سایپا در بازی‌های خارج از خانه عمکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است و این موضوع کار شاهین را سخت خواهد کرد.

بازی رفت ۲ تیم سایپا و شاهین شهرداری بوشهر گلی در پی نداشت و این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان (پنجشنبه ساعت ۲۱:۰۰)

شاگردان جواد نکونام پس از شکست هفته قبل برابر پرسپولیس به دنبال این هستند تا به روند فوق العاده قبلی برگردند. فولاد در بازی قبل با نتیجه یک بر صفر برابر پرسپولیس مغلوب شد. فولاد در بازی پیش رو کار آسانی برابر ذوب آهن نخواهد داشت، زیرا این تیم خطر سقوط را احساس می‌کند و با تمام توان به میدان خواهد رفت.

فولاد با ۳۹ امتیاز رتبه ششم جدول را در اختیار دارد و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرمی به کسب هر ۳ امتیاز بازی دارد. این تیم البته ۲ بازی عقب افتاده دارد که می‌تواند رتبه خود را در جدول بهبود بخشد.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

ذوب آهن هم با لوکا بوناچیچ بازی‌های چشم نوازی را در دیدار‌های اخیر به نمایش گذاشته است. آن‌ها در مسابقه قبل با اشتباهات عجیب داوری شکست تلخی را برابر ماشین سازی تجربه کردند. این تیم با ۲۵ امتیاز رده یازدهم جدول را تصاحب کرده است. قاسم حدادی فر کاپیتان ذوب آهن به دلیل اخراج در بازی مقابل ماشین سازی غایب بزرگ این دیدار خواهد بود.

فولاد قبل از باخت به پرسپولیس، ۵ بازی آخرش را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. این تیم در کنار نفت مسجدسلیمان با ۱۵ گل خورده دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد. مشکل اساسی فولاد در این فصل گلزنی بوده که تنها ۲۲ گل به ثمر رسانده است. آن‌ها پنجمین خط حمله ضعیف لیگ را از آن خود کرده اند.

بازی رفت ۲ تیم با برتری یک بر صفر ذوب آهن به پایان رسید. رضا منظمی تک گل نماینده اصفهان را به ثمر رساند.

پیکان - پارس جنوبی جم (پنجشنبه ساعت ۲۱:۰۰)

پیکان با عبدالله ویسی به خوبی از تعطیلات کرونایی استفاده کرده و خودش را از انتهای جدول جدا کرد. بازی برابر پارس جنوبی یک دیدار ۶ امتیازی دیگر برای پیکان محسوب می‌شود. این مسابقه در تهران برگزار خواهد شد.

پارس جنوبی پس از استعفای هومن افاضلی هدایت تیم خود را به سیروس پورموسوی واگذار کرد و مربی سابق استقلال خوزستان هم به خوبی از پس اولین مسابقه اش برآمد. این تیم هفته قبل موفق شد برابر شهرخودرو کامبک بزند و بازی باخته را با برد عوض کند.

پیکان با ۲۲ امتیاز در مکان چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد. این تیم در ۳ بازی اخیر خود ۲ پیروزی به دست آورده است در حالی که ۷ دیدار اخیر خود را نبرده بود. پیکان پس از تعطیلات یک آمار منفی را هم پشت سر گذاشت و بدترین خط دفاع لیگ را به شاهین شهرداری بوشهر واگذار کرد.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

در طرف دیگر پارس جنوبی تنها با ۲ امتیاز بیشتر نسبت به پیکان، رده دوازدهم جدول را به خود اختصاص داده است. این تیم در ۹ بازی از ۱۰ دیدار اخیرش موفق نشده دروازه خود را بسته نگه دارد.

در بازی‌های رو در رو پارس جنوبی عملکرد بهتری داشته و ۴ دیدار از ۶ مسابقه قبلی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. بازی رفت ۲ تیم با برد ۳ بر یک پارس جنوبی همراه شد.


نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس تهران (جمعه ساعت ۲۰:۴۵)

در آخرین دیدار از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز جمعه تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در ورزشگاه بهنام محمدی به مصاف یکدیگر می‌روند. پرسپولیس در صورت کسب حداقل یک امتیاز در این بازی برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر ایران می‌شود. شجاع خلیل زاده غایب بزرگ این دیدار است که به دلیل محرومیت نمی‌تواند سرخپوشان را همراهی کند.

لیگ برتر فوتبال/ شمارش معکوس برای قهرمانی پرسپولیس/ تقابل ۶ و ۷ محبوب آبی پوشان در آزادی

پرسپولیس با ۵۹ امتیاز صدرنشین بلامنازع لیگ است. این تیم با ۱۱ گل خورده بهترین صاحب بهترین خط دفاع رقابت‌ها بوده و با ۳۷ گل زده دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. آن‌ها هفته قبل در یک بازی برتر ترمز فولاد خوزستان را کشیدند و با نتیجه یک بر صفر تیم اهوازی را شکست دادند. پرسپولیس در ۳ بازی اخیر خود گلی دریافت نکرده است. شاگردان یحیی گل محمدی ۶ دیدار اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند.

در سوی دیگر، نفت مسجدسلیمان با هدایت مهدی تارتار در فاز دفاعی بسیار خوب عمل کرده است. آن‌ها در این فصل فقط ۱۵ گل دریافت کرده اند. این تیم با ۳۳ امتیاز رتبه هشتم رقابت‌های لیگ برتر را در اختیار دارد. ۴ بازی از ۶ دیدار اخیر نفت مسجدسلیمان با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

فصل قبل هر ۲ جدال رفت و برگشت پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در بازی رفت هم نفتی‌ها با تک گل علیزاده برنده از زمین خارج شدند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار