تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سوپر کولر به صرفه ترین سیستم تهویه خانگی
سوپر کولر به صرفه ترین سیستم تهویه خانگی

سیستم تهویه مطبوع نوعی سیستم سرمایشی و گرمایشی است که هم مصرف خانگی و هم برای شرکت ها، کافه ها، سالن ها، باشگاه ها و... کاربرد دارد. سیستم تهویه را هم از نظر قیمت و هم از نظر کارایی باید یکی از بهترین و به صرفه ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی بدانیم. از مزایای استفاده از سیستم تهویه مطبوع، جدا در صرفه جویی در هزینه می توانیم به مواردی همچون کنترل آسایش، جریان هوای مطلوب، وجود ترموستات های کنترل هوشمند و تنوع فوق العاده اشاره کرد. یکی از سیستم های تهویه خانگی محبوب سوپر کولر نام دارد که در این مطلب قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سوپر کولر چیست؟

سوپر کولر یکی از انواع محبوب و پر فروش از سیستم های تهویه است که یک هواساز متفاوت با مزایای منحصر به فرد تلقی می شود. مهم ترین مزیت سوپر کولر است که با آب و هوا و شرایط جغرافیایی ایران به خوبی سازگاری دارد. از دیگر مزایای استفاده از این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· قابلیت دور متغییر نامحدود

· عدم صدای اضافی که به دلیل پوش برنجی پیش می آید

· عدم وجود تسمه و فولی و مشکلات ناشی از آن

· بالا بودن راندمان در فصل گرم

· پمپ ضد آب

· دارای بدنه زیبا و مقاوم

· دارای تنوع بالای ظرفیت

اما یکی از نکاتی که باید درباره این سیستم تهویه بدانید این است که سیستم گرمایشی ندارد و برای کسانی که به این موضوع اهمیت می دهند و به دنبال یک دستگاه چند کاره هستند این یک عیب بزرگ محسوب خواهد شد. اما از آنجایی که این دستگاه برق کمتری مصرف می کند و هزینه کلی تمام شده آن نیز کمتر از سایر موارد با کاربرد مشابه است، بسیاری از افراد هنوز هم ترجیح می دهند از این دستگاه استفاده کنند. خصوصا این سیستم برای شهرهایی که در جنوب ایران قرار دارند، هم به دلیل شرایط آب و هوایی و هم به دلیل اینکه کمتر به سیستم گرمایشی نیاز پیدا می کنند و بعد سرمایشی دستگاه برایشان اهمیت بیشتری دارد مناسب است.

هواساز چیست؟

یکی دیگر از دستگاه های تصفیه مطبوع، هواساز است. از امکانات این دستگاه می توان به تنظیم رطوبت، دما و فیلتراسیون اشاره کرد. دستگاه هواساز را در انواع مختلف آپارتمانی و صنعتی تولید می کنند. به دلیل وجود انواع آپارتمانی و صنعتی می توان از این دستگاه در کارگاه های صنعتی، ساختمان های مسکونی و فضاعای عمومی و بزرگ استفاده کرد. برای مطبوع کردن هوای محیط های تجاری و مسکونی هم از تهویه مطبوع استفاده می شود. خنک کردن و رطوبت زدایی اتاق ها و فضاهای بسته ای که پر از وسایل تولید کننده گرما و الکترونیکی است، استفاده می شود. با استفاده از روش تهویه مطبوع در هواهای گرم، می توانید از کم آبی، گرمازدگی، تعریق بیش از حد و سایر معضلات مربوط به گرمازدگی پیشگیری نمایید. شاید باورتان نشود ولی امواج گرمایی از کشنده ترین نوع از پدیده های هوایی به شمار می روند. علی الخصوص در کشورهای پیشرفته بیشتر از دیگر نقاط جهان شاهد آسیب های وارد شده توسط این امواج خواهیم بود. با تصفیه، مرطوب کردن، ضدعفونی کردن و سرمایش می توانید هوا را مطبوع نمایید.

انواع هواساز

· هواساز معمولی

· هواساز فول فرش

· هواساز هایژنیک

اجزای دستگاه هواساز

· فیلتراسیون

· رطوبت ساز

· فن

· پنل هوشمند کنترل محیطی

· عایق های بدنه و لرزه گیر

در جهان امروز سیستم های تهویه مطبوع بسیاری با تنوع کاربری بسیار بالا، قیمت های بسیار متفاوت و عملکردهای مختلف در بازار وجود دارند. این سیستم های به صورت روزانه تولید و روانه بازار می شوند. در انتخاب مناسب ترین نوع سیستم تهویه مطبوع، عواملی چون نوع سیستم و تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سطح استاندارد و کیفیت زندگی افراد، میزان آرامشی که با استفاده از این تجهیزات در زندگی شما حاصل می شود و ... می تواند تاثیرگذار باشد. این نکته را به خاطر داشته باید که امروزه با بالا رفتن هزینه های انرژی در جامعه امروز، میزان استفاده چنین تجهیزاتی نیز از انرژی الکتریکی، از مهم ترین و تاثیرگذار ترین موارد در انتخاب نوع مناسب سیستم تهویه مطبوع هوا است. امیدوار هستیم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

:
:
:
آخرین اخبار