تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۰۳۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخم مرغ وزارت صمتی ۲۰ هزار تومان، خرید مردم شانه ای ۳۰ هزار تومان!
هم اکنون هر شانه تخم مرغ در سطح شهر به قیمت ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود در حالی که قیمت این محصول درب مرغداری‌ها حدود ۵ هزار تومان کاهش یافته است.
  افزایش قیمت تخم مرغ طی هفته‌های گذشته یکی از رویداد‌هایی بود که بسیار مورد انتقاد رسانه‌ها و شکایت مردم قرار گرفت در صورتی که معمولا در این فصل از سال، قیمت تخم مرغ باید کاهش پیدا می‌کرد.

نرخ مصوب هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ در واحد‌های سطح شهر ۱۸ هزارو ۹۰۰ تومان است که تا حدود ۲ ماه گذشته نیز با همین قیمت در این واحد‌ها عرضه می‌شد، اما رفته رفته قیمت این محصول تا نزدیک ۳۰ هزار تومان شد یعنی هر تخم مرغ هزار تومان.

عده زیادی دلیل افزایش قیمت تخم مرغ راعدم عرضه تولیدات داخلی به بازار و صادرات آن است و صحبت‌هایی نیز از جهت کاهش تولید به دلیل کمبود مرغ در مرغداری‌ها به گوش می‌رسید.

عرضه هر شانه تخم مرغ به قیمت ۳۰ هزار تومان و در راستای آن افزایش قیمت مرغ در بازار، نا رضایتی‌هایی را در جامعه به وجود آورد، اما ظاهرا هیچ اقدام پیش گیرانه‌ای از سوی متولیان و مسئولان صورت نگرفته است.
 
مرغ و تخم مرغ

جهش بی دلیل ۵ هزار تومانی قیمت تخم مرغ!

 ناصر نبی پور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حدود یک یا دو ماه گذشته قیمت هر کیلو تخم مرغ بدون هیچ دلیل موجهی و فقط جهت جو روانی حاکم در بازار حدود ۵ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود: به موجب افزایش تولیدات داخلی صادرات نیز تا حدودی افزایش یافت و همین اخبار موجب ایجاد جو روانی در بازار و نهایتا افزایش قیمت‌ها شد و برخلاف عقاید مردم و فروشنده ها، صادرات تخم مرغ هیچ ارتباطی با افزایش قیمت‌ها در داخل ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ بیان کرد: در آن زمان که تخم مرغ در مرغداری‌ها گران شده بود، هر کیلو ۱۲ تومان به واحد‌های سطح شهر فروخته می‌شد، اما هم اکنون قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها بسته به اندازه آن بین ۷ تا ۸ هزار تومان است

نبی پور ادامه داد: در آن زمان دولت برای صادرات تخم مرغ ممنوعیت ایجاد کرد، اما دلیل کاهش قیمت تخم مرغ ممنوعیت صادرات آن نبود و هم اکنون با مازاد تولید مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تن تخم مرغ مازاد تولید داریم تصریح کرد: هم اکنون تولید کنندگان با تمام ظرفیت خود تولید می‌کنند و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم قیمت‌ها نیز در مرغداری‌ها به قیمت سابق خود بازگشته است.
شانه تخم مرغ

تا اطلاع ثانویه صادرات تخم مرغ ممنوع!

همچنین عباس تابش رئیس ستاد تنظیم بازار در همین خصوص در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: با افزایش قیمت تخم مرغ در چند هفته گذشته، ستاد تنظیم بازار در ابتدا اقدام به ممنوعیت صادرات کرد تا هرچه سریع‌تر قیمت‌ها به وضعیت سابق خود بازگردد.

وی افزود: به اتحادیه مرغ تخم گذار نیز اعلام کردیم که وضعیت عرضه مساعد تری را برای بازار اعمال کند تا تلاطم‌های حاکم در جامعه فروکش کند.

رئیس ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: هم اکنون نیز قیمت مرغ با اقدامات اعمال شده، روند نزولی به خود گرفته و ظرف مدت کوتاه به روند سابق خود باز می‌گردد.

طبق این گزارش قیمت تخم مرغ در عمده فروشی‌ها و درب مرغداری‌ها به قیمت مصوب و حتی کمتر از آن بازگشته، اما این روند را در سطح شهر و خرده فروشی‌ها شاهد نیستیم و متاسفانه سود زیادی عاید این واحد‌ها می‌شود، سودی که از جیب مصرف کننده گرفته می‌شود.

همچنین تولیدکنندگان معتقدند با مازاد تولید مواجه هستیم و ستاد تنظیم بازار بدون اطلاعات کافی جلوی صادرات را گرفته است و دلیل اصلی افزایش قیمت عدم تنظیم بازار است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار