تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۰۳۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانستنیهای قبل از خرید سرویس قابلمه

نکات زیادی وجود دارد که در هنگام خرید سرویس قابلمه باید به آنها توجه کنیم.
خیلی از خانمها در خرید سرویس قابلمه فقط به زیبایی ظاهری آن توجه می کنند که مثلا با دکوراسیون آشپزخانه شان هم خوانی داشته باشد. این در حالی است که دقت در کیفیت مواد اولیه بکار رفته در ساخت قابلمه خیلی اهمیت دارد چرا که اگر از مواد با کیفیت در ساخت آن استفاده نشده باشد غذایی که در آن طبخ میشود سالم نخواهد بود در نتیجه سلامتی را به خطر می اندازد. مواد به کار رفته در ساخت سرویس قابلمه باید به گونه ای باشد که حرارت را به طور یکنواخت پخش کند و از ته گرفتن و سوختن غذای شما جلوگیری کند.
قیمت سرویس قابلمه ها به جنس آن و تعداد قطعات آن بستگی دارد.قابلمه هادر جنس های مختلف ساخته و به بازار عرضه می شوند که در زیر چند نمونه از آن ها را بررسی میکنیم.

دانستنیهای قبل از خرید سرویس قابلمه

قابلمه تفلون
از محبوبترین و پرکاربردترین قابلمه های موجود در بازار میباشد چون نه غذا به آن میچسپد نه در پخت و پز روغن زیادی نیاز دارد و هم با قیمت مناسبی تهیه میشود. اما پتانسیل مواد سازنده آن به گونه ای است که به مرور مواد تشکیل دهنده با غذا ترکیب میشود و سلامتیمان را به خطر می اندازد در نتیجه انتخاب درستی در خرید قابلمه به شمار نمی آید. اگر هم خریداری کردید باید خیلی مواظب باشید که سطح آن خش برندارد.

دانستنیهای قبل از خرید سرویس قابلمه

سرویس قابلمه های چدن
در ساخت این قابلمه از فلز سنگینی استفاد شده است در نتیجه به کارگیری آن آسان نیست. این ظروف حرارت را در خود نگه میدارد و به صورت یکنواخت و ملایم پخش می کند. در نتیجه کیفیت غذای آن مطلوب و همسان می باشد از عمر طولانی برخوردار می باشد.

دانستنیهای قبل از خرید سرویس قابلمه

سرویس قابلمه های استیل
در ساخت ظروف استیل از هیچ لایه محافظی جهت نچسپیدن غذا استفاده نمی شود. در نتیجه هیچ ماده شیمیایی وارد غذا نمی شود. و در کل ظروف سالمی محسوب می شود که اگر مرتب هم زده نشود غذا در آن می سوزد لازم به ذکر است که این ظروف بیشتر برای غذاهای آبدار به کار برده میشود.
این ظروف با ظاهر براق بسیار شیک و زیبا هستند.


سرویس قابلمە های سرامیکی
این قابلمە ها با طرح ها و رنگ های مختلف و زیبا وارد بازار شده که دارای لایه نچسپ میباشند بدنه آن دارای روکش سرامیکی می باشد که باعث میشود گرما داخل قابلمه نگهداری شود. در استفاده از این قابلمه ها باید خیلی مراقب باشیم تا خراش بر ندارند و تکه های آن وارد غذا نشود زیرا بسیار آسیب زا است.

دانستنیهای قبل از خرید سرویس قابلمه

سرویس قابلمه گرانیتی
این قابلمه ها از همه مدلهای دیگر بادوام تر و سخت تر است و جزو سالمترین ظروف جهت پخت و پز می باشد .
دارای سطح نچسپ است که آشپزی را راحتتر می کند.
برخلاف ظروف چدن و سایر ظروف دیگر با غذا واکنش نشان نمی دهد در نتیجه غذا آن سالمتر است .
این ظروف در صورت مراقبت صحیح تا سالها قابل استفاده می باشد حرارت بالایی را تحمل میکند در نتیجه انتخاب مناسبی برا مغز پخت کردن و تهیه غذاهای خشک می باشد.

جنس سرویس قابلمه های که در بالا معرفی کردیم جزو قابلمه های پر کاربردو پر فروش بازار میباشد که همه ما اسم آنها را شنیده ایم. جنسهای مختلف دیگر ی هم وجود دارد که مصرف کمتری نسبت به این جنس ها دارند مثلا جنس آلومینیوم که برای سلامتی ضرر بسیار دارد و اصلا استفاده از آن را توصیه نمی کنیم همچنین قابلمه های مسی که در صورت پخت غذاهای اسیدی با مس ترکیب میشود تغییر رنگ می دهد و همچنین طعم غذا تغییر میکند. بهترین قابلمه های مس قابلمه های ساخته شده توسط هنرمندان ایرانی است.

شما در هنگام خرید علاوه بر اینکه باید نیاز خود را بدانید و از بین سرویس قابلمه ها جنس مورد نظر خود را درست انتخاب نمایید باید از یک جای معتبر هم خریداری نماید تا ریسک این را که فروشنده جنس را اشتباهی به شما معرفی می کند و به دلیل عدم شناخت شما هم متوجه نشوید بسیار پایین بیاید یکی از این سایت های معتبر برای خرید می تواند خرید سرویس قابلمه ماه بانو باشد.این سایت هم وارد کننده هست و قیمت هاشون مناسبه هم نماد اعتماد دارد و رضایت مشتریان برایش مهم است.

:
:
:
آخرین اخبار