تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۰۳۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمیته تسهیل سنددار کردن منازل مناطق پیرامونی اهواز راه‌اندازی شد
 معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از راه‌اندازی کمیته تسهیل سنددار کردن منازل مناطق پیرامونی اهواز با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

فاضل عبیات با اشاره به بازدید میدانی از مناطق پیرامونی سکونتگاه‌های غیرمجاز و محروم اهواز با حضور نماینده دستگاه‌های اجرایی استان برای رسیدگی به مشکلات شهروندان ساکن در این مناطق اظهارداشت: موضوع اسناد مالکیت منازل این مناطق یکی از مسائل اساسی است که مدت‌ها مورد بحث قرار گرفته که تسریع در اجرایی شدن آن نیازمند برنامه ریزی مدونی در قالب کمیته تسهیل سند دار کردن منازل پیرامونی اهواز دارد.

وی گفت: به منظور اجرایی شدن این امر لازم است پایش دقیق و اطلاعات جامعی از این مناطق انجام و برای عملیاتی شدن آن فرایندی روشن و عملی تدوین و به اطلاع مردم برسد و زمینه تسهیل صدور اسناد فراهم شود.

عبیات افزود: به همین منطور راه‌اندازی کمیته تسهیل سند دار کردن منازل مناطق اهواز با مشارکت دستگاه‌های مسئول، یکی از مصوبات نشست کارشناسی در خصوص رسیدگی به مشکلات مناطق پیرامونی بود.

بررسی افت فشار آب و شبکه فاضلاب مناطق حصیر آباد و منبع آب

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین به بازدید صورت گرفته از حصیرآباد و منبع آب اهواز به منظور بررسی مشکلات شهروندان ساکن این مناطق اشاره‌کرد و گفت: افت فشار آب و عملیات اجرایی فاضلاب چند خیابان حصیر آباد از جمله مواردی است که با فوریت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی تصریح‌کرد: بر اساس بررسی و بازدیدهای انجام شده، در بحث گازرسانی مربوط به نقاط فاقد گاز حصیرآباد، شرکت گاز استان باید طی مدت ۱۰ روز شبکه اصلی گاز ویژه این منطقه را اجرایی کند.

وی اضافه‌کرد: اجرای عملیات پایدار سازی خیابان خالدی منبع آب، بررسی مشکل اجرایی دیگر پروژه‌های مربوط به این خیابان شامل جابجایی پایه‌های برق، اتصال شبکه تلفن منازل و بررسی مشکل جابجایی اهالی منازل تخریب شده خیابان خالدی وانتقال آنها به شهرک رامین نیز در نشست کارشناسی مربوط به پیگیری مشکلات مناطق پیرامونی(سکونتگاه های غیرمجاز) مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

عبیات یادآورشد: منازل در معرض خطر منطقه از جمله واحدهای مسکونی که بر اثر آبگرفتگی‌ آذرماه سال ۹۸ دچار آسیب شدند در حال حاضر امکان انتقال آنها فراهم شده ولی باید برای جابجایی قطعی ساکنان آنها برنامه‌ریزی مدون و اساسی صورت بگیرد.

ساماندهی هشت خیابان سیاحی و مندلی

معاون عمرانی استانداری خوزستان درمورد سومین بازدید خود از منطقه کوی سیاحی و مندلی اهواز، گفت: در این بازدید، اجرای مصوبات گذشته در خصوص این منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت و عملیات مربوط به پروژه‌های شبکه فاضلاب، سامان دهی معابرکوی سیاحی و مندلی ، خدمات رسانی شهری در خیابان فلاح، کروشات، فرامرز پور، مندلی یک تا هفت از جمله مسائلی بود که در این بازدید پیگیری شد.

وی تصریح کرد: در نشست کارشناسی مربوط به این منطقه، مقرر شد تا شهرداری و شرکت آبفا ظرف مدت ۲ ماه نسبت به  ساماندهی معابر هشت خیابان مشخص در کوی سیاحی ومندلی و انجام زیر سازی و آسفالت آنها اقدام کنند.

عبیات ادامه داد: همچنین شرکت آبفا نیز باید طی مدت ۲ ماه از طریق تقویت پمپاژ با انجام تعمیرات اساسی در تصفیه خانه گروه ملی به مشکل افت فشار آب شرب ملاشیه رسیدگی کند.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه‌های ارتقای کیفیت خدمات شهری در این مناطق، افزود: طی گفت‌وگوهای مختلف با مردم منطقه ضرورت اجرای این پروژه‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرد و در همین راستا دستورات لازم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردید.

ضرورت تکمیل پروژه‌های ورزشی ملاشیه و عین۲

عبیات همچنین به بازدیدی که از منطقه ملاشیه اهواز انجام شد اشاره کرد و گفت:  مشکلات مربوط به فاضلاب و آسفالت معابر مواردی بودند که در دستورکار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

وی همچنین تکمیل پروژه‌های فرهنگسراها در مناطق ملاشیه و عین۲ را ضروری خواند و افزود: مقرر شد پروژه‌های  فرهنگسراها با توجه به میزان پیشرفت خوب آنها برای استفاده عموم شهروندان منطقه تکمیل گردند و علاوه بر این نیز در روزهای آینده برای رفع مشکلات و انجام تمهیدات لازم برای ازسرگیری عملیات اجرایی پروژه‌ها با دستگاه‌های متولی این موضوع نشست‌های تخصصی برگزار شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد: در نشست رسیدگی به مشکلات مناطق پیرامونی اهواز مصوب شد که اداره کل ورزش وجوانان استان  با همکاری شهرداری اهواز نسبت به انعقاد تفاهنامه برای اختصاص زمین با کاربری ورزشی طی مدت یک ماه نسبت به تکمیل پروژه‌های زمین چمن عین۲ وملاشیه اقدام کنند.

وی یادآورشد: همچنین اداره کل ورزش وجوانان باید طی مدت ۲ هفته موضوع مربوط به پیمانکار مجموعه ورزشی ملاشیه را تعیین تکلیف کند.

عبیات خاطرنشان‌کرد: علاوه بر این نیز شرکت توزیع نیروی برق اهواز ملزم شد ظرف مدت سه روز نسبت به پایش شبکه برق ملاشیه وارائه طرح و برنامه فنی به اداره کل امور شهری استانداری اقدام کند تا در مدت یک ماه توسعه شبکه روشنایی معابر این منطقه اجرایی شود.

دب حردان از آب پایدار برخوردار می شود

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص پروژه آبرسانی به دب حردان که مدتی پیش با درخواست اهالی این روستا و با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی آن آغاز شد، اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ که صورت گرفت قرارشد تا طی روزهای آینده اتصال نهایی خط انتقال احداث شده انجام گیرد و آب شرب منطقه از وضعیت پایداری برخوردار گردد.

عبیات تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه باید چهار کیلومتر لوله گذاری انجام شود تا عملیات اتصال آن به شبکه آب اجرایی شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه تقریبا از چند پیش آغاز شد گفت: آبرسانی به دب حردان هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است ومراحل پایانی پروژه در حال طی شدن است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان جمعیت روستای دب حردان از توابع بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز را ۲ هزار نفر عنوان‌کرد و افزود: با اتمام عملیات اجرایی این پروژه مشکلات پیش آمده در حوزه آب شرب دب حردان تا حدود زیادی رفع می‌شود.

توجه به مناطق پیرامونی در راستای ایجاد رضایتمندی شهروندان

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص پیگیری مصوبات بازدیدهای میدانی اخیر از مناطق پیرامونی شهر اهواز گفت: این سلسله بازدیدها از مناطق مختلف پیرامونی در اهواز و دیگر مناطق استان خوزستان در راستای ایجاد رضایتمندی شهروندان و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تسریع در پروژه‌های مربوط به آب و فاضلاب، ارتقای کیفیت خدمات رسانی به  این مناطق، توجه به بافت فرسوده شهری و انتقال ساکنان منازل در معرض خطر، بهبود روشنایی معابر، ساماندهی معبر و آسفالت تعداد قابل توجهی از آنها از جمله محورهایی بود که در جریان بازدید و نشست کارشناسی مربوط به این مناطق در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مختلف استان قرار گرفت.

عبیات خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته شرکت گاز استان وشهرداری‌های مناطق  در تمام مناطق اهواز نسبت به پایش شبکه گاز و تشخیص‌نیازهای توسعه آن باید اقدام کنند و در همین راستا شرکت گاز باید برنامه گازرسانی به این نقاط را در اولین فرصت ممکن تدوین و به معاونت عمرانی استانداری برای اجرایی شدن، اعلام کند.

پروژه‌های عمرانی مناطق منبع آب، حصیر آباد، مندلی، سیاحی و ملاشیه طی یک بازدید یک روزه از سوی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان به همراه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان  در بخش آب و فاضلاب، جمع‌آوری آب‌های سطحی، بافت‌های فرسوده و در معرض خطر و کیفیت خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت و ساکنان این مناطق به بیان مشکلات خود پرداختند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار