تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۰۳۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تست کرونا از افراد دارای علائم با تجویز پزشک گرفته می‌شود
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: تست پی سی آر از افرادی که به تشخیص و درمان بیماری آن‌ها کمک می‌کند گرفته می‌شود.
 مهران احمدی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در پاسخ به این سوال که شهروندان می‌گویند با مراجعه به مراکز بهداشتی تستی گرفته نمی شود، اظهار کرد: از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشور یکسری پروتکل‌های خاص نمونه‌گیری از بیماران و مراجعه‌کنندگان سرپایی توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شد.

وی افزود: در هر مرحله از مقابله با کرونا یک گروه هدف مشخص شده و مورد آزمایش و نمونه‌گیری قرار می گیرد همچنین درحال حاضر هر مرکز نمونه‌گیری دارای یک پزشک جهت غربالگری و علائم سنجی است که با توجه به پروتکل‌ها انجام تست را تجویز می‌کند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مشخص کردن این پروتکل‌ها جهت ساما‌ندهی و استفاده مناسب از تست‌ها است تا با مدیریت صحیح، تست از شخصی که واقعا مستلزم انجام آزمایش است، گرفته شود.

وی ادامه داد:تست پی سی آر به افرادی که علائمی همچون تنگی نفس و سرفه‌های شدید دارند کمکی نمی‌کند و برای تشخیص قطعی انجام سی‌تی‌اسکن توصیه می شود.

احمدی اذعان کرد: باتوجه به آنکه تست پی سی آر از افرادی که به تشخیص و درمان بیماری آن‌ها کمک می‌کند گرفته می‌شود اما مردم در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند آن‌ها را گزارش دهند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار