تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: افزایش غیرمتعارف نرخ املاک واجاره بها درهندیجان غیرقانونی است
 فرماندار هندیجان با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر بر بازار مسکن و اجاره بهای املاک مسکونی و تجاری این شهرستان گفت : در حال حاضر نرخ‌های خرید و فروش و اجاره بهای املاک در هندیجان غیرواقعی و غیرقانونی است.

علی بویری با اشاره به نشست اخیر خود با مشاوران املاک فعال در هندیجان اظهارداشت: در این نشست دادستان و مسئولان اتحادیه امور صنفی شهرستان حضور داشتند تا بررسی نرخ معاملات ملکی این شهر بر اساس فرآیندهای قانونی بهتری مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه‌داد: بر اساس این بررسی‌ها می‌توان گفت که قیمت املاک در برخی مناطق هندیجان بسیار غیرواقعی،غیرکارشناسی و خارج از عرف بوده و برخی دلالان با یک روند غیرمنطقی باعث افزایش قیمت املاک مسکونی و تجاری در این منطقه شده‌اند.

رئیس شورای مسکن شهرستان هندیجان افزود: متاسفانه دلالان بدون هیچ دلیل و پشتوانه منطقی و قانونی قیمت خرید و فروش و نرخ اجاره بهاء املاک را چندین برابر قیمت‌گذاری می‌کنند که اینگونه نرخ‌ها و قیمت‌ها صرفا زمینه‌ای برای سودجویی عده‌ای دلال و افراد سودجو را به وجود آورده است.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: بر اساس هماهنگی که بین دادستان شهرستان، مسئولان اتحادیه امور صنفی و ادارات مربوطه صورت گرفت؛ قرار شد به منظور جلوگیری از ادامه این سودجویی ها، قیمت کارشناسی املاک به صورت شفاف از طریق مشاوران املاک در شهرستان به اطلاع شهروندان برسد.

بویری یادآورشد: انجام اقدامات قانونی در راستای جلوگیری از افزایش اجاره‌ بها و قیمت‌های غیرواقعی خرید و فروش املاک تجاری و مسکونی در هندیجان در دستور کار قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مطابق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

بر اساس مصوبه اخیر دولت، افزایش بیش از ۲۰ درصد اجازه بها در هفت کلانشهر و افزایش بیش از ۱۵ درصد در دیگر شهرستانهای کشور ممنوع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار