تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۳۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرنوشت زباله‌های عفونی ۱۸ درصد مطب‌های اهواز مشخص نیست
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: جمع‌آوری و امحای پسماندهای عفونی در اهواز پس از ۹سال هنوز حل نشده است و سرنوشت پسماند حدود ۱۸درصد مطب‌ها دراین شهر مشخص نیست.

  محمدجواد اشرفی چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت: در قرارداد موجود بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری و علوم پزشکی، برخی مطب‌ها بلاتکلیف مانده و با هیچ سازمانی جهت جمع‌آوری و امحای زباله‌های عفونی تفاهم‌نامه‌ای منعقد نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه همیشه بحث آنالیز قیمتی محل مناقشه بین شهرداری و نظام پزشکی بوده است، افزود: حتما باید نظام پزشکی در جریان قیمت‌ها باشد و تغییر قیمت‌ها به نظام پزشکی اعلام شود.

اشرفی ادامه داد: با توجه به رصد و آمار و اطلاعات در شهر اهواز ۵۹۳ مطب در شرق اهواز و ۸۶۶ مطب در غرب اهواز وجود دارند که در شرق اهواز  ١٠ درصد از مطب ها با بیمارستان ها طرف قرارداد هستند، ٨٠ درصد با سازمان مدیریت پسماند شهرداری و ١٠ درصد زباله های عفونی خود را در محیط رهاسازی می کنند. در غرب اهواز  نیز  هشت درصد مطب ها دارای قرارداد با بیمارستان‌ها ،۸۰ درصد با سازمان مدیریت پسماند قرارداد دارند و ۱۲ درصد مطب‌ها پسماند عفونی خود را در محیط رهاسازی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: همچنین حدود ۳۰ تا۴۰ درصد مراکز طبی تشخیصی برای جمع‌آوری پسماندهای خود با سازمان مدیریت پسماند قرار دارند.

محمدرضا قنوات مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: در اهواز حدود یک هزار و ۸۰۰ مطب وجود دارد که تنها ۷۰۰ مطب با سازمان مدیریت پسماند قرارداد منعقد کرده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار